Moody’s: radikális innovációt hozhat a biztosítóknál az IoT
2018.11.19
Az insurtech cégekkel való együttmûködés középtávon csökkentheti a biztosítók fenyegetettségét, hosszú távon pedig a tárgyak internete (Internet of Things – IoT) hozhat radikális innovációt az iparágban – állítja jelentésében a Moody’s.

A biztosítótársaságok technológiai kiadása folyamatosan növekszik, egyre gyakoribbak az insurtech szolgáltatókkal kialakított partnerségek is – olvasható a hitelminõsítõ intézet tanulmányában. 

Az insurtech megoldások eddig fõként a vagyon- és balesetbiztosítási szegmenst, azon belül is fõként az értékesítés területét érintették, azonban egyre több technológiai megoldást kínálnak az egészségbiztosításók számára is. Hosszú távon az internethez csatlakoztatott eszközök (IoT), illetve az azokról begyûjtött adatok felhasználása radikális változást kényszeríthet ki a biztosítási piacon – véli a Moody’s.

A vezetõ nélküli jármûvek, az otthoni biztonsági rendszerek és a testen hordozható eszközök jelentõs csökkenést eredményezhetnek a biztosítható veszteségek számában és súlyosságában. Ez hosszú távon csökkentheti a biztosítók díjbevételét, ezáltal mûködési nyereségét is – állítja a hitelminõsítõ.

A digitális ökoszisztéma kiépülésére még legalább egy évtizedet várni kell a Moody’s szerint, azonban a csatlakoztatott eszközök továbbfejlõdése veszélyt jelenthet a biztosítók értékesítésére, és az ügyfelek közvetlen elérésére. A hitelminõsítõ 2018-as CFO-felmérésében résztvevõ valamennyi vállalat megerõsítette, hogy igyekeznek olyan technológiákat alkalmazni, amelyek javíthatják a szolgálatatásaik elérhetõségét az ügyfelek számára. 

Lakásbiztosítások esetében ilyen szolgáltatás például az árvízellenõrzés, az idõjárással kapcsolatos figyelmeztetések, az ingatlanértékesítéssel és bérléssel kapcsolatos tanácsadás, vagy otthoni biztonsági rendszerekkel kapcsolatos kedvezmények. A gépjármûbiztosítások terén a vezetéstámogató telematikai eszközök, a gépjármû adásvételi platformok, a lopásgátló szolgáltatások, az autójavítással és fenntartással kapcsolatos tanácsadás és az üzemanyag-fogyasztás mérés jelentik a technológiai újításokat. 

Az élet- és egészségbiztosítók pedig olyan új szolgáltatásokat igyekeznek nyújtani ügyfeleiknek, mint a különféle fitnesz tervek, a kedvezményes tornatermi tagság, az orvosajánlások, az orvoslátogatás megszervezésére szolgáló platformok, vagy az egészségügyi és jogi tanácsadás. 

Mivel az egyes technológiák igen gyorsan elavulttá válnak, a legjobb helyzetben azok a biztosítók vannak, amelyek megfelelõ pénzügyi erõforrással rendelkeznek a folyamatos fejlesztésekhez – derül ki a jelentésbõl.