Kazahsztánban jelentősen gyorsult a biztosítási kárrendezés a digitális platformok bevezetésével
2025.05.05

Kazahsztánban a biztosítási ágazatban bevezetett digitális megoldások érezhetően felgyorsították és kényelmesebbé tették a kárbejelentés és kárrendezés folyamatát. A DTP.kz platform, amelyet a gyorsított biztosítási kifizetések kezelésére hoztak létre, lehetővé teszi, hogy az ügyfelek átlagosan 15 perc alatt nyújtsanak be egy kárigényt. Ez jelentősen rövidebb idő a korábban jellemző 1–5 munkanapos ügyintézési időhöz képest.

A rendszer külső szolgáltatásokkal is integrált, például a Szabálysértések Egységes Nyilvántartásával és a Sergek közlekedésbiztonsági rendszerrel. Ennek köszönhetően automatizálható a baleseti adatok fogadása, gyorsabbá válik a kárbejelentés feldolgozása, és lehetővé válik a csalásgyanús esetek gyors ellenőrzése.

A DTP.kz rendszeren keresztül egyre több kárigény érkezik az európai baleseti bejelentő alapján. 2024-ben, amikor ez a bejelentési forma elindult Kazahsztánban, 2 845 esetet rögzítettek, míg 2025 első negyedévében már 2 217 kárigény érkezett ugyanilyen módon.

A szolgáltatás piaci részesedése is növekszik: az elmúlt kilenc hónap során 2,8%-ról 29,1%-ra emelkedett.