Tuzson Bence azt mondta, arra törekednek, hogy az állampolgároknak minél kevesebbszer kelljen ügyet intézniük; erre ne legyen szükség vagy online is legyen mód. Tavaly 13,5 millió ügyfél kereste fel a kormányablakokat, az átlagos ügyintézési idõ 8 perc, a várakozási idõ átlagosan 15 perc volt. Így elmondható, hogy kevesebb mint fél óra alatt lehetett egy ügyet intézni - emelte ki.
A következõ idõszak fõbb irányairól szólva elmondta, erõsíteni kell a falvak és a kistelepülések megtartó erejét, az életminõség szempontjából a falvak semmiben sem különbözhetnek a városoktól. Ezért indították el a mobil ügyfélszolgálatot, az úgynevezett kormányablakbuszt, amelybõl már 11 segíti országszerte az emberek ügyintézését, jó tapasztalatokkal.
Tarnai Richárd, Pest megye kormánymegbízottja arról beszélt, hogy mára elsõdleges lett az ügyfelek segítése a közigazgatási ügyek intézésében. Jelezte, hogy a Pest megyei kormányablakokban a gyerekkel érkezõk elsõbbséget élveznek az ügyintézésnél.