A brit kormánytisztviselõk már korábban kijelentették, hogy a szigetországot a vezetõ nélküli technológia melegágyává szeretnék tenni, miután az iparág 2035-re várhatóan 52 milliárd fontot fog érni. Az új intézkedésekkel is ezt a pozíciót szeretné bebetonozni a kormány. A brit Közlekedési Minisztérium (DfT) bejelentette, hogy egy olyan új folyamatot fognak kidolgozni, ami támogatja az autonóm jármûvek korszerû tesztelését, szigorúbb biztonsági elõírások mellett.
A korábbi, 2015-ben megalkotott törvényt azt mondta ki, hogy csak úgy lehet kísérleteket folytatni, ha a volán mögött egy vezetõ is ül, aki bármikor átveheti az irányítást a jármû felett. Az új törvényjavaslat fejlettebb, távolból irányított teszteléseket is megenged, amennyiben azok biztonságosak és a felelõsség tisztázott. Minden kísérleteket végzõ cégtõl elvárják azonban, hogy közzé tegye a biztonsági információkat és a kísérleti eredményekrõl szóló jelentéseket, továbbá kockázatértékeléseket is végezniük kell, amirõl az illetékes hatóságokat is tájékoztatniuk kell.
A kormány várakozásai szerint az új szabályok közelebb hozzák az országot ahhoz, hogy 2021-ra teljesen autonóm jármûvek közlekedhessenek az utakon. Az Egyesült Királyságban jogalkotói szinten már hosszú ideje foglalkoznak az autonóm jármûvek szabályozásával. Külön törvényt hoztak létre a polgári jogi felelõsségi kérdésekre vonatkozóan: az automatizált és elektromos jármûvekre vonatkozó törvény szabályozza a felelõsségi kérdéseket.