Az NMHH kutatási eredményei szerint az okostelefonnal rendelkezõk 92 százaléka internetezik az eszközön, és egyre nagyobb (jelenleg 80 százalék körüli) azoknak az aránya, akik ehhez a wifi mellett vagy helyett mobilinternet-elõfizetést is használnak. A nagy sávszélességet biztosító (sebességben akár a vezetékes internettel is versenyképes) 4G-s elõfizetések aránya két év alatt megduplázódott (54 százalékra nõtt).
A legtöbben továbbra is internetes keresésre, közösségi oldalak felkeresésére, tájékozódásra, levelezésre, internetes telefonálásra és chatelésre használják okostelefonjukat.
Hasonló képet mutat a magyarok internet-használatáról az európai országok digitális felkészültségét mérõ Digital Economy and Society Index (DESI), amely alapján Magyarország a digitális infrastruktúra és az internethasználat terén az uniós átlagnál jobban teljesít - írják a tájékoztatásban.
Kara Ákos infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelõs államtitkár elmondta: „A kormány intézkedéseinek célja, hogy minden magyar ember, vállalkozás a digitalizáció nyertesévé váljon. Ehhez jó minõségû, a mindenkori igényeket kiszolgáló vezetékes és mobil infrastruktúrára van szükség. 2015 óta a Szupergyors Internet Program keretében 500 ezer új háztartás számára épült ki, ezzel jelenleg Magyarországon 2,8 millió háztartás számára érhetõ el vezetékes szupergyors internet kapcsolat. 2019 januárjában elindult a program második fázisa, a SZIP 2.0 célja már minimálisan a 100 Mbit/s-os kapcsolatok biztosítása, preferálva az optikai hálózatfejlesztést.”
A hazai 4G mobilhálózat az elõkelõ 15. helyet foglalja el a világon. A mobilinternetezõk számának növekedésére jelentõs hatással volt az internetezés áfájának csökkentése két lépésben, 27-rõl 18, majd 5 százalékra. Mint írják, a kormányzat célja, hogy Magyarország a mobil távközlés következõ, minõségi ugrást jelentõ generációja, az 5G hálózat elindulásánál is az elsõk között legyen Európában.
2019.02.19
A legnagyobb ütemben a 4G-s mobilinternet terjed Magyarországon – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) nyilvánosságra hozott kutatásából, amely arra is rávilágít, hogy az okostelefonnal rendelkezõk egyre több hagyományos mobiltelefonos funkciót (beszédhívás, SMS) internet alapon bonyolítanak. Egy év alatt kétszeresére nõtt azok aránya, akik a hagyományos telefonálás helyett vagy mellett online platformokon beszélgetnek - olvasható az Innovációs és Technológiai Minisztérium közleményében.