A Google/Alphabet és az Amazon taszították le trónájól Apple-t a Boston Consulting Group tanácsadócég innovációs rangsorában. Az elsõ 10 cégbõl 9 USA-beli technológiai cég, azonban az 50-es listán már fele-fele arányban találhatóak technológiai és hagyományos vállalatok. Az Adidas például egy év alatt 25 helyet jött feljebb és immár a 10. helyen áll, így egyben a leginnovatívabb európai cég pozícióját is megszerezte. Az európaiak között a németek dominálnak 9 céggel, melyek közül az Allianz egy év alatt négyet lépett elõre, így a 26. helyen végzett.
A francia AXA hárommal elõrébb került a rangsorban, a 31. leginnovatívabb vállalat lett a világon, míg a holland ING a 45. helyen áll a 2019-es listán, amire legutoljára 2008-ban sikerült felkerülnie.
A BCG a 10 millió dollárnál nagyobb árbevételû cégeknél 2500 innovációs vezetõt keresett meg, hogy rangsorolja a vállalatokat, valamint beszámoljon cégük innovációs költésérõl és az innovációs trendekrõl. Ez alapján a legtöbb cég használja már a mesterséges intelligenciát (MI), az erõs innovátorok pedig már pozitív eredményeket is látnak. Tízbõl kilenc megkérdezett mondta azt, hogy a vállalata MI-ba fektet, több mint 30%-uk pedig arra számít, hogy a következõ 3-5 évben a különbözõ innovációs terültek közül a MI-nak lesz a legnagyobb hatása az iparág mûködésére. A magukat erõs innovátornak leíró vállalatok között tízbõl négy azt állítja, hogy az értékesítésük 15%-a MI-alapú termékekbõl származik.