Egyelõre még nem minden érintett vállalat hajtotta végre az összes kötelezettségvállalást arra vonatkozóan, hogy teljesen megfeleljenek az uniós fogyasztóvédelmi törvényeknek. Az Európai Bizottság ma közzétett értékelése szerint az Enterprise és a Sixt mostanra minden szükséges változtatást végrehajtott, az Avis 2019 májusáig vállalta mindezt, az Europcar – amelynek már a Goldcar is része – a fennmaradó módosításokat pedig 2019 júniusáig fogja végrehajtani. A Hertz azt ígérte, hogy az összes szükséges változtatást legkésõbb 2020 elsõ negyedévéig meg fogja valósítani.
Vìra Jourová, a jogérvényesülésért, a fogyasztópolitikáért és a nemek közötti esélyegyenlõségért felelõs biztos így nyilatkozott: „Nyomásgyakorlásunknak köszönhetõen a számla rendezésekor Önt nem fogja több kellemetlen meglepetés érni, ha autót kölcsönöz. Rendkívül bosszantó, ha a szabadságunkat nem tervezett többletköltségek kifizetésével és bonyolult szerzõdések átböngészésével kell kezdenünk. Szeretném, ha az európai fogyasztók a lehetõ leggondtalanabbul tölthetnék szabadságukat, és közben nem kellene aggódniuk a végsõ számla által okozott kellemetlen meglepetések miatt.”
A vállalatok az alábbiakra vállaltak kötelezettséget:
- Minden díj feltüntetése a teljes foglalási árban: A fogyasztók számára a weboldalon elsõdlegesen feltüntetett ár megegyezik a végsõ kifizetendõ árral. Ennek a díjnak minden további költséget tartalmaznia kell, beleértve bizonyos üzemanyagdíjakat, repülõtéri díjakat, a „fiatal jármûvezetõ pótdíját” vagy az „egyirányú autóbérlés” díját, ha a visszavitel helye eltér a felvételi helytõl.
- A legfontosabb bérlési szolgáltatások egyértelmû leírása az általános szerzõdési feltételekben minden nemzeti nyelven: A fogyasztók ne kapjanak pontatlan vagy félrevezetõ információkat a kölcsönzés fõbb jellemzõirõl, például a megtett kilométerekrõl, az üzemanyaggal és a törléssel kapcsolatos feltételekrõl, a letéti követelményekrõl stb.
- Az árajánlatban egyértelmûen fel kell tüntetni a választható extra szolgáltatások árát és részleteit, különösen az egyes mentesülési lehetõségeket, amelyek alapján csökken a kár esetén fizetendõ összeg. Továbbá világosan fel kell tüntetni, hogy a bérleti alapdíjba milyen kártérítési tételek tartoznak bele, és fõként azt, hogy a gépjármûvezetõnek mit kell még kifizetnie. A megállapodás elõtt a fogyasztónak azt is a tudomására kell hozni, hogy az ár tartalmaz-e további baleset-biztosítási vagy önrészcsökkentõ biztosítási tételeket.
Ha a vállalatok nem teljesítik kötelezettségeiket, a fogyasztóvédelmi hatóságok dönthetnek úgy, hogy végrehajtási intézkedésekhez folyamodnak.