Érdemes felkészülni a május-júniusi viharszezonra
2019.04.01
A márciusi vihar után a K&H Biztosítóhoz 50 százalékkal több kárbejelentés érkezett, mint egy átlagos héten. Ezeknek a károknak háromnegyedét a kárbejelentést követõen, átlagosan 4 nap alatt, többségében helyszíni szemle nélkül, telefonon rendezte a Társaság a rákövetkezõ hosszú hétvége ellenére. Az egy káresetre jutó kifizetés 31 200 forintra rúgott. A K&H Biztosító szerint a márciusi szélkárok a májusban, júniusban várható viharszezonra szóló figyelmeztetésnek is beillenek, érdemes a lakóingatlanoknál a tetõk és az ablakok állapotát ellenõrizni.

Komoly vihar pusztított március elején - 10-én és 11-én - Magyarországon, akkor az Országos Meteorológiai Szolgálat riasztást adott ki számos megyére a 70 km/h-s helyenként akár 90-100 km/h-s szél miatt. A vihar pedig sok lakóingatlanban is kárt okozott – derül ki a K&H Biztosító összefoglalójából.

Pár nap alatt, elsõsorban telefonon

A K&H Biztosítóhoz a vihar pusztítása utáni héten 50 százalékkal több kárbejelentés érkezett, mint egy átlagos héten. A társaság az elmúlt két hétben a vihar után bejelentett károk 75 százalékát már rendezte, egy-egy ügyet átlagosan 4 nap alatt. A gyors ügyintézés elsõsorban annak köszönhetõ, hogy a kárbejelentések 68 százalékát telefonon - azaz helyszíni szemle nélkül - oldotta meg a Biztosító a károsultakkal. Egy-egy kárra átlagosan 31 200 forintot fizetett a Társaság.

A társaság szerint a márciusi vihar egyfajta figyelmeztetésként is felfogható a májusban, júniusban várható viharszezonra. Az elmúlt években 2014 és 2018 azonos idõszaka is viharos volt, a jelenlegi kárbejelentések darabszámát jelentõsen meghaladó káreseménnyel. A lakóingatlan-tulajdonosoknak többek között érdemes ellenõrizniük a tetõk állapotát, a vízelvezetõket, és a nyílászárókat is, és természetesen ne feledkezzenek meg biztosításaikról sem. Amennyiben mégis kárt tesz az érkezõ vihar az ingatlanban, akkor a gördülékeny kárrendezés érdekében kiemelten fontos a károk megfelelõ dokumentálása.

Teljesen online: három kérdés után már jöhet az ajánlat

A kárrendezés mellett egyébként a lakásbiztosítások megkötésénél is felgyorsultak a folyamatok. A K&H ugyanis a közelmúltban vezette be a teljesen digitális lakásbiztosítási rendszerét. Ennek köszönhetõen az érintettek mindössze három kérdés megválaszolásával lakásbiztosítási árajánlatot kaphatnak. A teljesen digitális ügyintézés elindulása óta a lakásbiztosítások online értékesítését megduplázta a Társaság.