Lassan érik az abroncscsere: ezek a nyárigumik mentek át a teszten
2019.04.01
Úgy tûnik, lassacskán beköszönt a tavasz, elmúlnak a hajnali fagyok, így idõszerûvé válik a téli gumiabroncsok lecserélése. Aki idén új gumit szeretne autójára venni, annak jó iránymutatást adhat a választásban a német autóklub nyárigumi tesztje.

A német autóklub, az ADAC ismét elvégezte szokásos éves nyári gumiabroncs tesztjét. Idén a kompaktok és a kisautók szegmensében gyakori 185/65 R15-ös méretû gumikat vették górcsõ alá. A 16 abroncs egyike sem bukott el a teszten. A legjobb eredményt száraz és nedves utakon is a Bridgestone abroncsa érte el, egyedül a valamivel nagyobb zajjal rontott az eredményén. A második helyezett a Vredestein abroncsa a viszonylag nagy futásteljesítménnyel aratott. 

Nedves úton egyik sem tapad tökéletesen

A 16 tesztelt gumiból kettõ kapott jó, 14 pedig kielégítõ minõsítést. Utóbbiak két csoportra oszthatók. Az elsõ csoportba tartozó gumik csak kismértékben mutatnak gyengeséget, általában a nedves utakon (Goodyear, Firestone, Kumho, Maxxis és Toyo), illetve a Michelin esetében a meleg, száraz körülmények esetében jelentkezõ kissé hosszabb féktávolság, a Continentálnál pedig a gyengébb futásteljesítmény eredményezett alacsonyabb pontokat.

A második csoportba a hawks, a Semperit, a Giti, a Petlas, a Hankook és a Pirelli tartoznak, melyek szintén a nedves úton nyújtottak gyengébb teljesítményt, a kicsúszás ezeknél a gumiknál jóval hangsúlyosabb volt. A Linglong a kopásvizsgálatban nyújtott gyengébb teljesítményt. 

Mindezek alapján az Adac elsõsorban a Bridgestonet, másodsorban a Vredesteint ajánlja, azonban futásteljesítményben a Vredestein mellett a Michelin is jó választás lehet, míg akinek az alacsony üzemanyagfogyasztás a fõ szempont, az a Maxxis-szal is jól jár. Akiket pedig nem tántorít el a nagyobb kopás, ha a gumi alapvetõen jól teljesít száraz és nedves utakon is, annak a Continental is jó választás lehet.

Forrás: ADAC