Nem csak a fiatalokat érdekli a telematika
2019.04.01
Az Egyesült Királyságban több mint 39 millióan rendelkeznek vezetõi engedéllyel, a telematikai biztosítások száma azonban elenyészõ ehhez képest. Egy friss felmérés szerint a vezetõk 25%-a bizonyos feltételek mellett hajlandó lenne telematikai biztosítást kötni, ami több mint 3 millió szerzõdést jelentene.

Az internetre kapcsolt jármûvek (connected car) számának, illetve az általuk begyûjtött adatok rohamos emelkedése a biztosítási iparágban is forradalmat eredményez, amire a társaságoknak fel kell készülniük. A LexisNexis fogyasztói felmérést végzett, hogy azonosítsa a vezetõk azon csoportjait, akik számára a telematika, illetve a használat alapú biztosítások azonnali elõnyt jelentenek.

Telematika: az autósok 42%-a pozitív és vásárlásra kész

A LexisNexis felmérésében résztvevõ autósok 42%-a hajlandó lenne bizonyos feltételek mellett telematikai biztosítást kötni. Közülük minden negyedik hallott már korábban a telematikáról és nem volt semmi aggálya, így akár hajlandó is lenne ilyen szerzõdést kötni. A jármûvezetõk 8%-a mondta azt, hogy határozottan érdekli a telematikai biztosítás, 15 százalék biztosan kötne, ha valamilyen díjkedvezményben részesülne cserébe, 2% pedig akkor kötne biztosan ilyen biztosítást, ha elõtte segítséget kapna abban, hogy biztonságosabb vezetõvé váljon. 

Néhány potenciális ügyfélcsoport esetében a döntés meghozatalát segítené, ha biztosak lennének az adataik védelmében, valamint, ha a kockázati besorolási mechanizmust ismernék. Mások számára az elsõdleges motivációt a telematikai biztosítás megkötésében a csatlakoztatott jármûvekbõl származó extra szolgáltatások, például a különbözõ térkép-szolgáltatások, és a biztonsági nyomkövetés jelentené. 

Olyan ügyfélcsoportokat is azonosított a kutatás, akik számára a tipikusan elérhetõ 20%-os költségcsökkenés jelenti a legfõbb motivációt. Ez a tényezõ ráadásul csak nyomatékosabbá válik, hiszen globális tendenciának tekinthetõ az egyre magasabb gépjármûbiztosítási díj, miután a kárigények is emelkednek a javítási költségek és az egyre drágább szenzorok miatt. 

Kézzelfogható elõnyökre van szükség

A telematikai biztosításokkal szembeni legfõbb kifogás a felmérés szerint a személyes adatok védelme, illetve adatbiztonság. A többség hajlandó lenne megosztani személyes adatait, ha abból anyagi elõnye származna. 

A felmérés legfõbb következtetése tehát azt, hogy a jármûvezetõk egy igen jelentõs csoportjánál a telematika elõnyeit kihangsúlyozó egyszerû üzenetek is célba találnak, bizonyos szegmenseket azonban sokkal személyre szabottabb ajánlatokkal lehet csak megszólítani, legyen az a szülõi felügyelet, a vészhelyzeti biztonsági riasztások, vagy a használat alapú díjkonstrukciók lehetõsége, amik a hagyományos gépjármûbiztosításoknál nem állnak rendelkezésre.