Accenture: Tízbõl hat ügyfél hajlandó megosztani személyes adatait a biztosítókkal
2019.04.08
Az Accenture közelmúltbeli felmérése szerint a válaszadók több mint háromnegyede hajlandó megosztani személyes adatait a biztosítókkal és a bankokkal, amennyiben cserébe valamilyen személyre szabott ajánlatot, vagy kedvezményt kap.

A tavaly tavasszal történt online felmérésben 28 országból több mint 47 ezren vettek részt olyanok, akik rendelkeznek bankszámlával és legalább egy biztosítási szerzõdéssel. A kutatás egyik legfõbb megállapítása az, hogy az ügyfelek személyes adataik megosztására való hajlandósága országonként meglehetõsen eltérõ. 

A személyes adatok pénzügyi szolgáltatókkal történõ megosztására Kínában mutatkozik a legnagyobb hajlandóság az ügyfelek részérõl, ahol azok 67%-a nyitott erre. Európában ahol a GDPR-szabályozás 2018 elsõ felében lépett hatályba, a fogyasztók sokkal inkább vonakodnak megosztani adataikat. Az Accenture szerint azonban a fogyasztói attitûd idõvel fejlõdhet, ahogy a bankok és biztosítók egyre relevánsabb szolgáltatásokkal találják meg ügyfeleiket.

Ami a megkérdezett biztosítási ügyfeleket illeti, 64%-uk szívesen megosztaná vezetési adatait kedvezõbb biztosítási díj reményében, 52% örülne, ha az életbiztosítási díjak meghatározásánál figyelembe vennék egészséges életmódját, 79% pedig hajlandó lenne megosztani információkat a jövedelmérõl, az aktuális földrajzi helyzetérõl illetve életmódbeli szokásairól, amennyiben azzal csökkenthetné a balesetek, sérülések valószínûségét. 

Négy különbözõ szcenárióban kérdezték meg az ügyfeleket arról, hogy hajlandóak lennének-e megosztani személyes információkat a pénzügyi szolgáltatójukkal. A versenyképes, alacsonyabb árakért cserébe 59% osztana meg több infót magáról, 24% csak kevés adatot engedne át, 17% viszont egyáltalán nem adna meg személyes adatot. 

A gyorsabb és egyszerûbb hitelelbírálás reményében 53% osztana meg több, 28% csak néhány adatot, 18% pedig elzárkózik adatai megosztásától. A geolokációs alapon nyújtott személyre szabott ajánlatokért 53% akár több információt is átadna a szolgáltatójának, 23% csak korlátozott, 24% pedig semmilyen adatot nem bocsátana rendelkezésre. A sérülések, illetve veszteségek kockázatát csökkentõ személyre szabott ajánlatokért cserébe 53% hajlandó több adatot megosztani magáról, 20% azonban semmilyen adatát nem áldozná be ezért.