Az Aon legfrissebb jelentése szerint az adásvételi biztosítás továbbra is kulcsfontosságú a tranzakciós kockázatok kezelésében.
Ausztráliában és Új-Zélandon továbbra is magas a garancia- és kártalanítási (W&I) biztosítási károk előfordulása – különösen a kis- és közepes méretű tranzakciók esetében. Az Aon 2025-ös globális kárstatisztikája szerint a térségben megkötött W&I biztosítási szerződések 20%-ához kárbejelentés is társult.
A bejelentett károk 80%-a olyan tranzakciókból származott, amelyek értéke nem haladta meg az 500 millió ausztrál dollárt. Az elmúlt évben az Aon ügyfelei körülbelül 30 millió ausztrál dollárnyi kártérítést kaptak, a bejelentések csaknem 60%-a pedig sikeres kifizetéssel zárult.
Új-Zélandon a kárigények leggyakoribb okai között szerepeltek a megfelelőségi hibák, adózással kapcsolatos problémák, valamint a pénzügyi adatok pontatlansága. Az esetek többségében a nem kellően alapos átvilágítás vagy hiányos információk vezettek a vitatott pontokhoz.
A jelentés azt is megállapította, hogy az időzítés kulcsfontosságú: a kárigények közel negyedét a tranzakció lezárását követő hat hónapon belül jelentették, míg az esetek fele egy éven belül érkezett. A legtöbb kárigényt három éven belül nyújtották be – ez jellemzően a W&I biztosítási fedezet időtartamával esik egybe.
„A kárbejelentések egyötödös aránya is azt mutatja, hogy a W&I biztosítás valódi értéket képvisel a tranzakciós kockázatok kezelésében” – mondta Ami Kalmath, az Aon tranzakciós biztosítási kárrendezési vezetője a Csendes-óceáni térségben. „A biztosítókkal és tanácsadókkal való korai együttműködés kulcsfontosságú a sikeres kárkifizetésekhez.”
Az Aon nemrégiben Adrienne Boothot nevezte ki új-zélandi tranzakciós megoldásokért felelős ügyvezető igazgatónak. Booth az Egyesült Királyságban betöltött vezető szerepeiből tért haza, hogy irányítsa a cég M&A kockázatkezelési tevékenységének bővítését Új-Zélandon.