Hagyományosan a biztosítók saját kárfelmérõiket küldik ki a káresemények helyszínére, egy új platform azonban ezt a feladatot is a közösségi gazdaság részévé teszi. A WeGoLook ellenõrzött és verifikált szemlézõket („looker”) küld képeket készíteni, és adatokat gyûjteni egy-egy gépjármû- vagy lakásbiztosítási káresemény helyszínére, amely adatokat aztán a rendszerbe feltöltve valódi kárfelmérõk ellenõriznek, hogy az alapján kárfelmérést, kárbecslést végezzenek. A WeGoLook a szemlézõknek feltett kérdés-válaszok alapján bizonyosodik meg arról, hogy a begyûjtött adatok és képek megfelelnek az ügyfél igényeinek.
A szemlézõket a WeGoLook egy tréning keretében megtanítja arra, hogy milyen fotók szükségesek egy megfelelõ kárfelméréshez, valamint azt is, hogy miként viselkedjenek az adatfelvétel során a biztosítási ügyfelekkel. Gyakorlatilag bárki lehet szemlézõ, akit a WeGoLook jóváhagyott és elérhetõ a megfelelõ idõpontban és helyszínen. A megbízhatóak természetesen több munkaajánlatot kapnak a platformon keresztül. Az USA-ban jelenleg több mint 45 ezer regisztrált szemlézõje van a WeGoLooknak, köztük számos drón-pilóta, közjegyzõ, jármûszerelõ, professzionális fotós vagy tolmács, akik speciális kárfelmérések során is bevethetõk.
A cég emellett egy saját applikációval is rendelkezik. A YouGoLook segítségével a biztosítási ügyfelek saját maguk is elkészíthetik és feltölthetik a kárfelméréshez szükséges fotókat, és adatokat, amely folyamat végén még egy hozzávetõleges kárbecslést is kap az ügyfél.
Az eddigi USA-beli statisztikák alapján a platform segítségével a kárügyintézés jelenlegi ciklusideje, ami 4-5 nap, nagyjából felére, 2 napra csökkenthetõ. Különösen hatékonynak bizonyult a rendszer katasztrófahelyzetekben. Az Irma hurrikánt követõen a WeGoLook platform használatával lefolytatott kárfelmérések 5 nap alatt lezajlottak, ami a biztosítási szektorban átlag egy hónapot vett igénybe.