Eljött a fogyasztók ideje - lassan a biztosítók is felismerik
2014.02.05
A biztosítók lassan kezdik felismerni az online vásárlói vélemények jelentõségét az ügyfelek termékvásárlásról való meggyõzésében – derül ki egy friss felmérésbõl.

A világ egyik legnagyobb autóüveg javító és cserélõ cége, a brit Autoglass kutatása szerint háromból egy biztosító (33%) ma már rendelkezik olyan felülettel saját honlapján, ahol az ügyfelek oszthatják meg egymással véleményüket, ugyanakkor 58 százalék továbbra sem rendelkezik külön erõforrással ezen vélemények megválaszolására, közel háromötödük (78%) pedig bevallotta, hogy nem ellenõrzik a külsõ weboldalakon velük kapcsolatban megjelenõ ügyfélvéleményeket.

Ma már számos tanulmány rámutat, hogy a vásárlói döntések meghozatalában milyen jelentõs szerepet töltenek be más fogyasztók véleményei, ajánlásai, éppen ezért jelentõs elõnyre tehetnek szert azok a biztosítók, amelyek több platformon is fokozzák ezt a fajta ügyfélaktivitást.

A Nielsen felmérése szerint például a fogyasztók mintegy 68 százaléka bízik az interneten fellelhetõ, más ügyfelektõl származó ajánlásokban, véleményekben. Az online értékelési rendszereket kidolgozó, felhõalapú közösségi kereskedelmi szolgáltató, a Reevoo becslései szerint a vásárlói vélemények mintegy 18 százalékkal növelik az ügyfél konverziót, az átlagos megrendeléseket és az online látogatók oldalra történõ visszatérését.

Az Autoglass kutatása megállapította, hogy a harmadik fél weboldalán megjelenõ ügyfélvéleményeket monitorozó biztosítók 45 százaléka szerint ezzel a lépéssel hatékonyabban képesek folyamataikat fejleszteni. A felmérésben szereplõ biztosítók jelentõs része (29%) azt is elismerte, hogy a saját honlapján megjelenõ ügyfélvisszajelzések nyomán növelni tudják ügyfeleik bizalmát is, közel negyedük (24%) pedig úgy véli, az online látogatók nagyobb valószínûséggel vásárolnak, miután pozitív visszajelzéseket látnak az oldalon más fogyasztóktól.

A felmérést készítõ Autoglass 2012-ben vezette be saját oldalán a fogyasztói értékeléseket, ahol mára több mint 15 ezer visszajelzést generáltak már az ügyfelek, melyeket igen sokféleképpen lehet szûrni. Az ügyfelek visszajelzései nyomán ráadásul a gyártó, illetve szolgáltató is pontos képet kaphat az ügyfelek véleményérõl, igényeirõl.

Az Autoglass oldalán több száz pozitív visszajelzés jelent meg ügyfelektõl, amelyekbõl az derül ki, hogy a többség visszatérõ ügyfél, aki ráadásul ismerõseinek is szívesen ajánlja a szolgáltatót.

A cégek számára ma már nem a marketing, hanem a párbeszédek kezdeményezése a lényeg.