Bírságok a hibás kárügyintézés miatt Floridában
2025.09.04

A floridai biztosítási felügyelet újabb társaságokat kötelezett jelentős pénzbírság megfizetésére, mivel a biztosítók nem tartották be a kárügyintézésre vonatkozó előírásokat a Ian és az Idalia hurrikánok után.

A hatóság augusztusban aláírt megállapodások szerint az American Mobile Insurance Exchange 400 ezer dollárt, a Monarch National Insurance Co. 325 ezer dollárt, míg a Tower Hill Prime Insurance Co. 250 ezer dollárt köteles fizetni. Korábban már három másik társaság – az American Coastal Insurance, a TypTap Insurance és a Sutton National Insurance – is hasonló szankcióban részesült.

A dokumentumok szerint az American Mobile többször elmulasztotta a szükséges tájékoztatások átadását az ügyfeleknek részleges kárbecslések és előlegfizetések esetében. A Monarch és a Tower Hill esetében pedig előfordult, hogy nem teljesítették a törvényben előírt 90 napos határidőt a kárigények kifizetésére vagy elutasítására.

Michael Yaworsky, az állam biztosítási biztosa hangsúlyozta, hogy a hatóság folyamatosan figyelemmel kíséri a biztosítók működését, és elsődleges célja, hogy a fogyasztók szerződésben rögzített jogai érvényesüljenek, valamint a károsultak megfelelő kártérítést kapjanak.

A 2022-es Ian és a 2023-as Idalia hurrikán súlyos pusztítást okozott Floridában, a biztosítókra nehezedő nyomás pedig komoly próbára tette az ügyintézés átláthatóságát és gyorsaságát.