Mától több helyszínen is segítik a lakosságot a pénzügyi fogyasztóvédõk
2012.04.16
Április 16-ától az eddiginél több helyszínen, országszerte összesen 11 megyeszékhelyen segíti a lakosságot a pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsadó irodahálózat a civil szféra és a PSZÁF együttmûködése révén. Baranya, Békés, Borsod, Szabolcs és Vas megyékben mostantól már személyesen, közvetlenül és ingyenesen juthatnak pénzügyi információkhoz az érdeklõdõk.

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) által kiírt, s nemrég lezárult közösségi közbeszerzési pályázat eredményeként az országos pénzügyi tanácsadó irodahálózat két évre szóló mûködtetésének jogát a Fogyasztóvédõk Magyarországi Egyesülete (FOME) nyerte el. A kibõvített irodahálózat mûködéséhez – hasonlóan a tavaly áprilistól egy éven át mûködõ irodákéhoz – az anyagi és szakmai hátteret a PSZÁF biztosítja. A hatóság a mûködéshez szükséges pénzügyi forrásokat a felügyeleti bírságbevételek hasznosítására kiírt közbeszerzési pályázat révén bocsátja rendelkezésre.

Az országos hálózat mûködtetésének célja, hogy a fogyasztók ne csak Budapesten, a PSZÁF ügyfélszolgálatán kaphassanak pénzügyi tanácsokat, segítséget, hanem minél több vidéki helyszínen is igényelhessenek független és szakszerû tájékoztatást vagy adott esetben konkrét segítségnyújtást. A PSZÁF a tanácsadó hálózat mûködtetésével, szakmai iránymutatásával és minõségbiztosításával a fogyasztók minél szélesebb köre számára kívánja elérhetõvé tenni a pénzügyi termékekkel kapcsolatos információkat, a pénzügyi ismereteket, a nehézségekkel, pénzügyi jogi problémákkal küzdõ fogyasztók számára a lehetõ leghatékonyabb segítséget nyújtva.

A hálózat eddigi mûködéssel kapcsolatos kedvezõ fogyasztói visszajelzések nyomán a tanácsadói hálózat kibõvült. Hétfõtõl immár összesen 11 helyszínen – Békéscsabán, Debrecenben, Egerben, Gyõrött, Miskolcon, Nyíregyházán, Pécsett, Székesfehérváron, Szegeden, Szombathelyen és Zalaegerszegen – több mint 30 felkészült tanácsadó várja az érdeklõdõket ingyenes — akár a pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos általános, akár a fogyasztó egyedi ügyére vonatkozó — pénzügyi tanácsadással. A hálózat szakemberei eligazítást adnak annak kapcsán is, hogy adott vitás kérdésben a fogyasztó problémáját mely intézmény tudja hatékonyan orvosolni, illetve segítenek a beadványok szakmailag és formailag helyes megfogalmazásában is.

A PSZÁF a helyi tanácsadó irodák mûködésének tapasztalatai alapján a korábbiaknál hatékonyabban szerezhet információkat azokról a tipikus (akár csak az ország egyes régióiban felmerülõ) fogyasztói problémákról, amelyek megoldását célirányos vizsgálatokkal vagy célzott fogyasztói tájékoztatásokkal segítheti elõ.