A GfK Hungária adatai szerint az elmúlt 12 hónapban öt napnál hosszabb idõre külföldre utazók 90 százaléka kötött utasbiztosítást. Az online megkérdezésben résztvevõ válaszadók 56 százaléka elõrelátó és legalább egy héttel az utazás elõtt gondoskodik biztosításáról, ám minden harmadik utazó ezt az utolsó pillanatra hagyja - ez ma már nem gond, hiszen akár egy okostelefon is elég hozzá, hogy a reptérre menet biztosítsuk magunkat.
Jobb a helyzet az utazási irodával utazók esetében, hiszen közülük szinte mindenki köt utasbiztosítást. Igaz az is, hogy csak minden második utazó bízza ezt az irodára, másik részük saját maga gondoskodik a biztosításról.
A megkérdezett internetezõk szerint fõként (87 százalék) távoli országokba történõ utazáskor érdemes utasbiztosítást kötni, vagyis elsõsorban az úticél határozza meg azt, hogy az utazó köt-e biztosítást vagy sem. E kérdés eldöntését tovább segíti az utazás módja (pl.: repülõgép), valamint az utazás hossza. Míg háromból két válaszadó vallja azt, hogy bármilyen utazás kapcsán érdemes utasbiztosítás kötni, másként gondolkodnak azok, akik már utaztak külföldre biztosítás nélkül – õk többségében egy újabb utazásra sem kötnének utasbiztosítást. Úgy tûnik, a tudatosságra jó hatással volt a Malév-csõd, ami ráirányította a figyelmet arra, hogy milyen fontos, hogy biztosítással rendelkezzenek az utasok.
A lakás értékeinek védelme fontosabb indok a biztosításkötésre, mint például a külföldön felmerülõ váratlan orvosi költségek – hívta fel a figyelmet Dunai Albert, a GfK Hungária Client Group Lead-je a biztosításkötés általános motivációival kapcsolatban.
Ez a különbség azok körében igazán szembetûnõ, akikkel már történt valamilyen káresemény. A váratlan eseményekre, illetve kiadásokra biztosítással való felkészülést ugyanis többen tartják fontosnak azok közül, akinek már betörtek a lakásába, mint azok közül, akik külföldön megbetegedtek vagy balesetet szenvedtek – tette hozzá a szakember.
A piacon egyre több egyszerûsített – pl. sms-ben, bankban köthetõ – utasbiztosítási termék jelenik meg. Tízbõl mintegy hét ügyfél ugyanakkor fontosnak tartaná, hogy utasbiztosítás megkötése elõtt is egy szakértõ tanácsadóval egyeztesse az adott konstrukciót. Azzal valószínûleg már kevesebben vannak tisztában, hogy ennek az ára is megvan - de erre a GfK kutatása nem tért ki.