Háztartások megtakarításai: 2004 óta nem volt ilyen mélyen!
2012.05.15
A GfK Hungária Biztosításpiaci Adatszolgáltatása szerint a lakosság megtakarítási képessége jelenleg 2004 óta a legalacsonyabb szinten van: 2012 elsõ negyedévében a 18-69 év közötti lakosságnak már csak 16 százaléka rendelkezik bármilyen megtakarítással, míg ez a szám 2004-ben még közel 40 százalék volt – írja az OrientPress Hírügynökség.

A megtakarítások céljait vizsgálva azt láthatjuk, hogy a váratlan kiadásokra való felkészülés továbbra is a legfontosabb a hazai lakosság körében, azonban emellett a hosszú távú takarékoskodás, az öngondoskodás ugyancsak nagy súllyal bír, sõt a legfrissebb, 2012 elsõ negyedéves ügyfélválaszok alapján még jelentõsebben elõtérbe került a nyugdíjas évekre, illetve a gyermekek jövõjére való takarékoskodás: ez utóbbiakat a válaszadók több mint harmada jelölte meg megtakarítási célként.

A lakosság megtakarítási képességének csökkenésével együtt egy év alatt szûkült az életbiztosítás kötését tervezõ lakosság száma is: a 2010-es 1,1 millióhoz képest 2011-ben már csak valamivel több mint 800 ezren tervezték életbiztosítási szerzõdés kötését.

A szûkülõ lakossági biztosítási potenciál mellett a fogyasztói attitûdök is megváltoztak az elmúlt idõszakban. A gazdasági válság miatt nõtt a biztonságra törekvés, illetve a hosszú távon való gondolkodás került elõtérbe, ugyanakkor a tavalyi évben a bizonytalan jövõ miatt már többen gondolkodtak rövid távú megtakarításokban is.

A Groupama Garancia Biztosító és a GfK Hungária elmúlt két évben végzett közös kutatásai rámutattak arra, hogy mindezek miatt a korábbinál tudatosabbá vált a termékválasztás is. Új igények kerültek elõtérbe, ilyenek például az életbiztosításokkal szemben elvárt rugalmasság, azaz hogy a kiválasztott termék megfelelõen kövesse az életciklus-váltásokhoz kapcsolódó igényeket.

A Groupama Garancia Biztosító és a GfK Hungária kutatása rávilágított: továbbra is fontos a családoknak a kockázatok kerülése, a biztonságra törekvés, emellett pedig természetesen a minél magasabb hozamok elérése.