Ma indul az utolsó járat a ferihegyi 1-es terminálról
2012.05.29
Kedd este indul az utolsó járat Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülõtér 1-es termináljáról, amelyet elõreláthatóan öt évre zárnak be. Szerdától valamennyi légitársaság a 2-es terminálról közlekedik. A légiközlekedési szakszervezet szerint a 2-es terminál túlzsúfolttá válik a bezárás eredményeként – adta hírül az MTI.

Elõreláthatólag öt évre bezár a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülõtér 1-es terminálja, amelyet eddig jellemzõen a fapados légitársaságok használtak. A repülõteret mûködtetõ Budapest Airport korábban azt közölte, valamennyi fejlesztési kötelezettségének eleget tett, de idén kénytelen drasztikusan visszafogni a további beruházásait, és a költségcsökkentés részeként bezárja a repülõtér 1. terminálját.

A régi repülõtéri épület nem lesz látogatható, ott csak a repülõtéri cég irodái maradnak. A reptér-üzemeltetõ szerint kapacitáskülönbségek is indokolják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülõtér egyes termináljának átköltöztetését a kettesre. Szerda reggeltõl már csak onnan indulnak a járatok.
Az egyes terminál mûemlék épületét lezárják, kordonnal veszik körbe - mondta Hardy Mihály, a Budapest Airport szóvivõje az MTI-nek.

Hozzátette: a Malév csõdje után a légitársaságok aránya megváltozott, a fapados cégek adják a járatok felét. A reptér felkészült a gyorsvasút vonalának fogadására, egy 300 méteres földsávot szabadon hagytak, de a beruházásért többet nem tudnak tenni.

Az utolsó járatok este hagyják el a terminált, szerdán az easyJet, a Germanwings, a Jet2.com, a Norwegian és a Wizz Air is már a 2. terminálról indítja reggeli járatait.

Ezeknek a légitársaságoknak az utasai a 2B terminálon keresztül jutnak el a beszálláshoz, míg az érkezés változatlanul a schengeni szisztéma szerint történik. A schengeni országokból érkezõ utasok a 2A, míg a nem-schengeni államokból a 2B terminálra érkeznek az utasok.

A terminál bezárása miatt autós demonstrációt tartanak a repülõtéri dolgozók kedden a terminál elõtti fõútvonal-szakaszon - közölte a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) az MTI-vel. Az akció célja, hogy felhívja a közvélemény figyelmét arra, a légiközlekedés hanyatlása az utasok rovására megy, és az egész gazdaság számára óriási károkat okoz - olvasható a szakszervezet közleményében.

Hozzáteszik: az 1. terminál bezárása egyrészt a Malév csõdjéhez hasonló szimbolikus veszteség, de a felújítására költött milliárdokat is értelmetlenné teszi. A 2. terminál várhatóan túlzsúfolttá válik, a helyhiány mellett a munkaerõhiány is ront a helyzeten. Komoly torlódásokra, hosszabb sorokra lehet készülni - véli a LESZ.