A magyar 25 és 49 év közötti korosztály 70 százaléka érdeklõdik az idei nyári olimpia iránt, és mindössze 9 százalék állította, hogy teljesen hidegen hagyja – derül ki az OTP Alapkezelõ megbízásából készült reprezentatív kutatásból. Az 500 fõ megkérdezésével készült elemzés célja az volt hogy kiderüljön, miért éri meg a világvállalatoknak sporteseményeket és sportolókat támogatni.
Az eredmények, amelyek szerint a két sporteseményt kiemelt figyelem övezi majd, azt mutatják, hogy a megnövekedett érdeklõdés már önmagában is jó érv a szponzoráció mellett. Ugyanakkor érdemes kiemelni, hogy a Magyarországon legnépszerûbb két olimpiai sportág, az úszás, illetve a vízilabda (a megkérdezettek 40, illetve 38 százaléka sorolta a kedvenc sportágai közé), nem tartozik a legjobban támogatott sportok közé.
A szponzoráció megtérülésének egyik legjobb mércéje mégis a márkák kedveltsége és ismertsége. A megkérdezettek 31 százaléka a sporteseményeket hagyományosan támogató sportmárkákat nevezett meg kedvenc termékeként. Az ezt követõ divat- és ruhamárkák népszerûsége mindössze 15 százalékos.
Az olimpiát, illetve az Európa-bajnokságot övezõ érdeklõdésre való tekintettel az OTP Alapkezelõ a nyár folyamán két, a sporteseményekhez igazított új befektetési alapot indít. A május végén indult, és június 29-ig jegyezhetõ OTP Eurogól Alap jövõbeli hozama olyan, az EB-t támogató világcégek részvényeinek teljesítményétõl függ, mint például az adidas, a Canon, a Coca-Cola vagy a Kia Motors. Az alap tõkevédett, ezen felül a befektetések teljesítményétõl függetlenül fix hozamot is fizet.
Az idén júliustól jegyezhetõ OTP Világjátékok Alap szintén tõke- és hozamvédett, mögöttes befektetéseiben 12 olyan vállalat szerepel, amelyek a XXX. Nyári Olimpiai Játékok fõtámogatói között vannak. A befektetõk így olyan márkák sikereibõl profitálhatnak, mint a Samsung, az Acer vagy az adidas.