Az autógyártókat, kereskedõket, javítókat, egyetemeket, fõiskolákat, szakmai civil szervezeteket tömörítõ Autós Nagykoalíciót elsõsorban azért hozták létre, hogy szakmai véleményüket hatékonyan közvetíthessék az állam, az önkormányzatok, a jogalkotók felé - írja az MTI.
Az elnök hangsúlyozta: tevékenységükkel szeretnék elérni - támogatva a jogalkotói szándékot -, hogy csökkenjen a feketegazdaság ebben a szférában, a tisztességes független és márkaszervizek pedig kapják meg a szolgáltatási színvonaluknak megfelelõ elismerést.
Példaként említette: ma sokan a vélt magas költségek miatt nem javíttatják autóikat legális szervizben, pedig - és erre konkrét adataik vannak - a feketén elvégzett, sok esetben nem szakszerû javítás lényegesen többe kerül az autósoknak. Kifogásolta, hogy ma még jogszabály nem teszi kötelezõvé a balesetet szenvedett autók megjavítását.
A szervizek ezt a szabályt az illegális autójavítás melegágyának tartják. A biztosító kifizeti a javítási díjat, de a tulajdonos egy nem adózó, fekete szervizben javíttatja meg a kocsit - tette hozzá.
Knezsik István tájékoztatása szerint szeretnék elérni, hogy Magyarországon is legyen jármûtörténeti nyilvántartás, amely valamennyi, a kocsit érintõ beavatkozást - szerviz, javítás, karambol utáni helyreállítás - tartalmazza.
Amerikában például ilyen nyilvántartási igazolás nélkül nem lehet használt autót eladni, az a roncstelepre kerül - jegyezte meg az Autós Nagykoalíció elnöke.
2012.06.28
Az Autós Nagykoalíció egyetért azzal, hogy a jövõben büntetés jár az autók kilométerórájának visszaállításáért, következõ lépésként pedig a jármûtörténeti nyilvántartás bevezetését szorgalmazza a szervezet - mondta Knezsik István elnök szerdán sajtótájékoztatón Debrecenben.