Fokozatosan csökkenni fog az év végi kampány jelentõsége, mivel a biztosítóknak nem egy évre elõre kell az ország teljes területére és minden ügyfélre vonatkozó díjtarifát összeállítani, hanem lehetõségük nyílik a változó körülményekhez való folyamatos alkalmazkodásra. Ugyanakkor arra számítunk, hogy az átmeneti állapot még 3-4 évig megmarad, és a biztosítók a nagyobb újdonságokkal továbbra is a kampányidõszakban jelennek meg - olvasható Csikós Dániel, a Genertel vezérigazgatójának kommentárjában, a várhatóan ma elfogadásra kerülõ törvénymódosítással kapcsolatban.
Várhatóan kevésbé „szerencsejátékként” fog mûködni az árazás; a kalkulációhoz szükséges adatokat minden biztosító legalább két hónappal korábban meg kell, hogy hirdesse. Mivel a jövõben maximum 60 napra elõre lehet halasztott hatállyal biztosítást kötni, a piac a továbbiakban is átlátható marad az ügyfelek számára.
A biztosítók eddigi kommunikációs gyakorlata, a törvényben megmaradt indexdíj-értesítési elõírások és az alkuszok által biztosított transzparencia azt garantálja, hogy a kötelezõpiaci verseny az ügyfelekért nem fog csillapodni.
A díjmódosításokat a felügyelet a Mabisz, illetve a cég honlapján kell megjelentetni, ami szélesebb hozzáférést jelent az ügyfelek számára. Üdvözöljük az újságban való megjelentetés eltörlését, mivel a bonyolult tarifák miatt szinte lehetetlen volt papíralapú információk alapján ár-összehasonlítást végezni.
A jogszabály módosítás elõírja a kártörténeti azonosítószám feltüntetését bizonyos értesítéseken; ez kiküszöböli azt, hogy az idén év elején tapasztalt nyilvántartási anomáliák újból elõforduljanak; a jövõben minden ügyfélnek hitelesen nyomon követhetõvé válik a személyes kártörténete.
A 2010. január 1-én életbe lépett, a szerzõdés évfordulóját szabályzó KGFB törvény után ez a törvénymódosítás a liberalizáció második lépésének tekinthetõ. A Genertel a környezõ országokban szerzett tapasztalatai alapján azt állítja, hogy az új rendszer kedvezõbb, kiszámíthatóbb piaci hatásokkal jár. Európában több ilyen jellegû modell mûködik; egyes országokban a naponta változó díjhirdetések akár azonnal is hatályba léphetnek és nem szabályozott a tarifa megjelentetésének módja sem. Ugyanakkor a most életbe lépõ hazai szabályozás korlátozásai – miközben tényleges fogyasztóvédelmi funkciójuk van – a hatékony piaci mûködést már lényegesen nem korlátozzák.”
2012.10.08
A díjhirdetés liberalizációját tartalmazó törvénymódosítás az ügyfelek számára is jelentõs változásokat hoz. A biztosítók gyorsabban tudnak reagálni az ügyféligények változására, az évközi díjmódosítási lehetõségnek köszönhetõen kedvezõbb és személyre szabottabb ajánlatokkal jelenhetnek meg, ami a fogyasztók számára egyértelmûen elõnyös.