Melyik biztosító nyeri a márkaversenyt?
2012.11.19
Túljutott a félidején a kötelezõ gépjármû felelõsség biztosítási kampány, alig több mint tíz napjuk maradt az autósoknak, hogy újrakössék biztosításukat. Aki már váltott, jelentõs árkülönbségekkel találkozhatott. Különösen feltûnõ, hogy azok a biztosítók vesztik most a legtöbb ügyfelet, melyek az elõzõ két év nagy nyertesei között voltak – írja a Népszava.

A 2010-es kampányban alacsony díjaival berobbant Astra az elmúlt két hétben hetvenszer annyi ügyfelet veszített, mint ahányat nyert, de a múlt évi favoritot, az Uniqát is csupán fele annyi autós választja most, mint ahány innen más biztosítóhoz szerzõdik - derül ki a Netrisk.hu biztosítási portál összehasonlításából.

A piacvezetõ Allianz esetében az újonnan nyert szerzõdésekhez képest háromszor többen hagyják el a biztosítót, a vesztesek között van még a Posta biztosító is, míg a Genertel, a Groupama, a K&H és a Waberer Hungária minimum kétszer annyi új szerzõdést kötött eddig, mint ahányan tõlük elszerzõdtek. Bár a megkötött szerzõdések száma alapján csak hatodik, a legjobb arányt az Aegon mondhatja a magáénak: több mint háromszor annyi autós kötötte meg itt jövõ évi kötelezõjét, mint ahány elhagyta a társaságot - közölte biztosítási portál.

A Netrisk.hu kötési statisztikájából minden évben kiderül, mennyire bíznak az ügyfelek egy-egy biztosítói márkában. Az erõs márkákat akkor is sokan választják, ha máshol olcsóbb ajánlatot kapnak. A gyengébb márkákat sokszor akkor sem, ha a legjobb árat kínálják. A márkák versenyében jelenleg a Generali vezet, csaknem háromszor több szerzõdést kötött ugyanis, mint ahányszor elsõként végzett az árversenyben. Hasonlóan jó \"márkaértékben\" az Allianz. Bár a kalkulációk alig 1,5 százalékában adta a legjobb árat, a megkötött szerzõdésekbõl 3,4 százalékkal részesedett.