„A kampány elsõ két hete kevésbé mozgatta meg a piacot, mint a korábbi években, ennek oka részben, hogy egyre csökken a naptári évfordulós szerzõdések száma. November végéhez közeledve ismét élénkebb lesz az ügyfelek érdeklõdése, de ettõl függetlenül várakozásaink szerint a váltók száma a tavalyi statisztikák 60%-át fogja kitenni; nagyságrendileg csak 420.000-en kötnek idén új biztosítónál szerzõdést. Ami viszont érdekesség; hogy nagyon népszerûek a különbözõ kiegészítõ termékek; dupla annyian választották õket, mint a tavalyi év hasonló idõszakában ” – összegezte dr. Vass Gábor, a PBA Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetõje. –
A félelmeink és a kiegészítõk
A sokszor emlegetett átlagdíj csökkenésen túl - a gépjármû tulajdonosok átlagosan 20%-ot takaríthatnak meg tavalyhoz képest -, az idei kampány legfõbb jellegzetessége a kiegészítõk elterjedése. Minden huszadik autós kötött ilyen szolgáltatást a kötelezõ mellé, azaz egyre kevésbé csupán az ár miatt döntünk egyik vagy másik biztosító mellett.
A PBA kutatásából kiderül, hogy az autósok 10%-nál sámít kizárólag az olcsó díj, közel 40 százaléknál szerepet játszik, hogy milyen hasznos kiegészítõ szolgáltatáshoz juthat csupán 1-2 ezer forint pluszköltséggel.
Jól mutatja a kiegészítõk elterjedésének okát a PBA felmérés másik része, amely szerint az autósok közel 25 százaléka a közlekedési balesetben elszenvedett kártól, 20%-uk a sérüléstõl fél a leginkább, további jelentõs hányad pedig kátyú, - és szélvédõkártól, valamint vaddal való ütközéstõl. Kisebb részben az autó lerobbanásától és a koccanást követõ jogi vitáktól tartanak a gépjármû tulajdonosok.
„Ezek a kiegészítõ szolgáltatások részben megoldást nyújtanak azokra a kockázatokra, félelmekre, amelyekkel a gépjármû-tulajdonosok nap, mint nap szembeszülnek. A széles választék közül, a pba.hu oldalán eddig a legtöbben a kátyúkárok elleni védelmet, a vadkár biztosítást és a szélvédõ szolgáltatást választották.” – mondta dr. Vass Gábor.