Az életbiztosítók által kifizetett ellátások – amelyek a biztosítottaknak kifizetett kártérítések és szolgáltatások kétharmadát tették ki – összesen 619 milliárd euróra rúgtak, míg a nem-életbiztosítók által kifizetett kártérítések (beleértve az egészségbiztosítási kifizetéseket is) összege 310 milliárd euró volt 2011-ben.
Ez 2010-hez képest 7,5%-os növekedésnek felel meg, ami a nehéz gazdasági körülményeket, és a biztosítói díjbevételek 3,2%-os csökkenését tekintve igen érzékenyen érintette a biztosítókat. Az európai biztosítók befektetési portfoliója ez idõ alatt 2,6%-kal, 7740 milliárd euróra nõtt.
Az életbiztosítók díjbevétele – amely a teljes piac 60%-át fedte le – 7%-kal, 633 milliárd euróra csökkent 2011-ben, a 2010-es 2,7%-os növekedést követõen. Európa legnagyobb biztosítási piacának továbbra is az Egyesült Királyság, Franciaország, Németország és Olaszország számítottak, melyek együttesen a teljes piac 70%-át alkották. Az Egyesült Királyság kivételével mindegyik piacon csökkent a biztosítók díjbevétele, fõként az egyszeri díjas szerzõdéseknek köszönhetõen, valamint az ügyfelek rövidebb lejáratú, jellemzõen banki termékek fordulása miatt.
Ezzel szemben a nem-életbiztosítók díjbevétele 2,7%-kal, 439 milliárd euróra hízott, fõként a gépjármû- és egészségbiztosítási ágazatnak köszönhetõen, melyek rendre a nem-életbiztosítási piac 30%, illetve 25%-át alkotják. Ez fõként a kereslet növekedésének volt betudható, melyet az öregedõ lakosság és a növekvõ egészségügyi költségek vezéreltek.
Az értékesítési csatornák közül továbbra is a banki fiókhálózatokon keresztül történõ értékesítés számít az elsõdlegesnek az életbiztosítások esetében számos európai országban, különösen Dél-Európában, Ausztriában és Franciaországban. Az ügynökök továbbra is nagyobb szerepet töltenek be az életbiztosítások értékesítésében, mint az alkuszok, különösen Bulgáriában, Romániában, Szlovéniában és Szlovákiában. Ezzel szemben az Egyesült Királyságban, Írországban és Hollandiában pont fordított a helyzet.
A nem-élet termékeknél az ügynökök és alkuszok együttesen alkotják a legfontosabb értékesítési csatornát. A második helyen a direkt értékesítés vezet ezen a területen, sõt Horvátországban és Hollandiában ez a legfontosabb csatorna. A banki értékesítés a nem-életbiztosítások esetében nem olyan elterjedt, sõt Közép-Kelet-Európában kifejezetten ritkának számít.
Az európai biztosítókat tömörítõ szövetség, az Insurance Europe jelentése teljes terjedelmében, .pdf formában letölthetõ.