Aviva: innováció a mikrobiztosításban
2011.07.15
Úttörõ folyamatot vezetett be az Aviva a Basix-szel közösen a mikrobiztosítások terén, amellyel automatizálni lehet az end-to-end értékesítést. A maga nemében egyedülálló kezdeményezés, a két vállalat technológiai rendszerének integrációjával zökkenõmentessé teheti a tömeges mikrobiztosítási termékértékesítést, minimálisra szorítva az ezzel járó költségeket, és a manuális beavatkozás szükségességét.

A legnagyobb kihívás a cég számára az volt, hogy a minimális díjbevételt hozó szerzõdéskötési folyamat költségeit, és feldolgozási idejét lecsökkentse. Az indiai Basix több mint 220, egymástól távol fekvõ fiókkal rendelkezik, melyek számítógéppel, internettel CRM szoftverrel felszereltek. A formanyomtatványok egyszerûsítésével és standardizálásával az elsõdleges adatbevitel folyamata felgyorsult, így az Aviva 24 órán belül életbe tudja léptetni a biztosítási szerzõdést.

Az új folyamatrendszernek köszönhetõen az Aviva a szegényebb, vidéki ügyfeleit is jobb és gyorsabb kiszolgálásban tudja részesíteni, és lehetõvé teszi, hogy számukra is világszínvonalú, ugyanakkor olcsó szolgáltatásokat nyújtson.

Az indiai biztosításközvetítõ, a Basix eddig több mint három millió szerzõdést értékesített India vidéki részein. A két cég 2002-ben lépett üzleti kapcsolatba egymással, hogy India vidéki részein élõknek biztosítási és megtakarítási termékeket dolgozzanak ki, és értékesítsenek. 2009 óta az Aviva a legnagyobb mikrobiztosítási szereplõ Indiában.

Az általa elsõként kidolgozott mikrobiztosítási termék rendkívül alacsony költség mellett nyújt 10 évre szóló életbiztosítási szerzõdést. A termék iránti meglepõen nagy érdeklõdés késztette a két céget arra, hogy folyamatfejlesztésbe kezdjenek.