A MABISZ összesítése szerint a tavaly még 11 szereplõs hazai utasbiztosítási piac díjbevétele 9,517 milliárd forint volt, ami szinte pontosan megegyezik az egy évvel korábbival. Mindez egyúttal azt is jelenti, hogy ez a biztosítási szegmens továbbra sem képes átlépni a válság kezdete elõtti, 2008-as szintet. A stagnálás reálértékben egy év alatt több mint 5, az elmúlt négy évet figyelembe véve azonban már közel 17 százalékos zsugorodást jelent.
Az utasbiztosítási piac növekedésének egyik legfõbb akadálya a kiutazások számának visszaesése. A KSH adatai szerint a tavalyi év elsõ kilenc hónapjában 4,2 százalékkal kevesebben utaztak külföldre, mint 2011 hasonló idõszakában. Ezen belül is fõként a több napos utazások száma esett vissza 3,2 millióról 3 millióra, ami több mint 6 százalékos csökkenés.
„Egynapos, bevásárlási célú utazásra az összes kiutazó közel 70 százaléka vállalkozik, ugyanakkor továbbra is azt tapasztaljuk, hogy az egynapos utak veszélyeit figyelmen kívül hagyják az emberek – mutat rá egy további, a piac növekedését akadályozó tényezõre Horváth Péter, a MABISZ Utasbiztosítási Bizottságának elnöke. – Egy egynapos bevásárló úton – mint erre sajnos számos példa akad – ugyanis ugyanolyan eséllyel fordulhatnak elõ balesetek, rosszullétek, amelyek jelentõs anyagi kockázatot jelentenek a biztosítási védelemmel nem rendelkezõ utazók számára.”
Holott, a hazai piacon több tucatnyi, a legkülönfélébb szolgáltatást nyújtó biztosítási termék érhetõ el, és közülük akár már kevesebb, mint napi 300 forintért is vásárolható utasbiztosítás. Örvendetes hír, hogy az eddig 11 szereplõs hazai biztosítási piac egy új szereplõ belépésével 12 szereplõsre bõvült – tette hozzá Horváth Péter.