Egyre többen szerzõdnek az interneten
2011.07.26
Magyarországon tíz emberbõl egy már kötött biztosítást az interneten, ezzel az aránnyal Európában a második helyen állunk Nagy-Britannia mögött – mutatja be a Népszabadság az Eurostat 2009-es, nemzetközi online pénzügyi felhasználói szokásokat elemzõ statisztikáit.

Az online biztosítás gyors térnyerésének számos oka van. Marosvölgyi Péter, az Aegondirekt.hu szakmai igazgatója szerint az online biztosításokhoz kapcsolódó fogyasztói attitûd alapvetõen nem különbözik attól, ami más internetes vásárlásnál is megfigyelhetõ: az ügyfeleknek elsõsorban az érthetõség, a kezelhetõség és az egyszerûség számít. A legnagyobb netes értékesítési arányt produkáló kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosításnál egyértelmûen a díjszint a meghatározó, az ügyfelek a legolcsóbb kötelezõt keresik. Az utóbbi két-három évben azonban már az is megfigyelhetõ, hogy ha a legolcsóbb ajánlatot adó társaság kisebb vagy kevésbé ismert, akkor mind többen inkább az esetükben ár alapján a második-harmadik helyen álló nagyobb ügyfélkörrel rendelkezõ biztosítót választják.


A lakásbiztosításoknál a kínált szolgáltatások köre is fontos az ügyfeleknek. Ugyanarra az ingatlanra találhatunk a neten 16 ezer és 26 ezer forint éves díjú ajánlatot is, a drágább biztosítások azonban általában több szolgáltatást tartalmaznak, és/vagy sokkal lazább feltételek mentén magasabb összeget térítenek. Utasbiztosítás esetén az ügyfelek közül mind többen mérlegelik a külföldön eltölteni kívánt napok számát, valamint a célország sajátosságait és ennek megfelelõen sokan már a magasabb szolgáltatásokat kínáló, drágább csomagokat választják – tette hozzá.

Az online biztosításkötés során lehetõség van az ár mellett a szolgáltatás összehasonlítására is, amely lehetõséggel egyre inkább élnek az ügyfelek. A Netrisk.hu idén nyáron indult új utasbiztosítási kalkulátora például már nemcsak az ár, de öt, szabadon súlyozható szempont alapján ad lehetõséget a biztosítói ajánlatok listázására, s ezt a szolgáltatást egyre nagyobb arányban használják is az ügyfelek – tudta meg a Népszabadság Ertl Páltól, az alkuszcég vezérigazgatójától. 


Az internetes kötés növekvõ népszerûségének magyarázata az árelõny mellett a termékek könnyebb áttekinthetõsége, összehasonlításuk lehetõsége, valamint a szerzõdés felmondásának és az új megkötésének egyszerûsége, hiszen a nagyobb online biztosításközvetítõk mögött komoly háttércsapat áll, akik az átszerzõdéssel járó papírmunkát elintézik az ügyfél helyett – mondta Ertl Pál.