Az online biztosítás gyors térnyerésének számos oka van. Marosvölgyi Péter, az Aegondirekt.hu szakmai igazgatója szerint az online biztosításokhoz kapcsolódó fogyasztói attitûd alapvetõen nem különbözik attól, ami más internetes vásárlásnál is megfigyelhetõ: az ügyfeleknek elsõsorban az érthetõség, a kezelhetõség és az egyszerûség számít. A legnagyobb netes értékesítési arányt produkáló kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosításnál egyértelmûen a díjszint a meghatározó, az ügyfelek a legolcsóbb kötelezõt keresik. Az utóbbi két-három évben azonban már az is megfigyelhetõ, hogy ha a legolcsóbb ajánlatot adó társaság kisebb vagy kevésbé ismert, akkor mind többen inkább az esetükben ár alapján a második-harmadik helyen álló nagyobb ügyfélkörrel rendelkezõ biztosítót választják.
A lakásbiztosításoknál a kínált szolgáltatások köre is fontos az ügyfeleknek. Ugyanarra az ingatlanra találhatunk a neten 16 ezer és 26 ezer forint éves díjú ajánlatot is, a drágább biztosítások azonban általában több szolgáltatást tartalmaznak, és/vagy sokkal lazább feltételek mentén magasabb összeget térítenek. Utasbiztosítás esetén az ügyfelek közül mind többen mérlegelik a külföldön eltölteni kívánt napok számát, valamint a célország sajátosságait és ennek megfelelõen sokan már a magasabb szolgáltatásokat kínáló, drágább csomagokat választják – tette hozzá.
Az online biztosításkötés során lehetõség van az ár mellett a szolgáltatás összehasonlítására is, amely lehetõséggel egyre inkább élnek az ügyfelek. A Netrisk.hu idén nyáron indult új utasbiztosítási kalkulátora például már nemcsak az ár, de öt, szabadon súlyozható szempont alapján ad lehetõséget a biztosítói ajánlatok listázására, s ezt a szolgáltatást egyre nagyobb arányban használják is az ügyfelek – tudta meg a Népszabadság Ertl Páltól, az alkuszcég vezérigazgatójától.
Az internetes kötés növekvõ népszerûségének magyarázata az árelõny mellett a termékek könnyebb áttekinthetõsége, összehasonlításuk lehetõsége, valamint a szerzõdés felmondásának és az új megkötésének egyszerûsége, hiszen a nagyobb online biztosításközvetítõk mögött komoly háttércsapat áll, akik az átszerzõdéssel járó papírmunkát elintézik az ügyfél helyett – mondta Ertl Pál.