Közel hatvanezren kerestél fel eddig a MABISZ ügyfélszolgálatát
2013.07.22
Csaknem három éve indította el ügyfélszolgálati tevékenységét a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ), ezalatt az ügyfelek több mint 58 ezer esetben keresték fel problémáikkal a szövetséget. A megkeresések túlnyomó része telefonos, de sokan teszik fel kérdéseiket, mondják el észrevételeiket írásban is. A legtöbb esetben a kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítás (kgfb) a téma.

A MABISZ 2010. szeptember 1-je óta mûködõ ügyfélszolgálatának legfrissebb statisztikái szerint az ügyfelek eddig 58 700 esetben keresték fel a szövetséget biztosítási jellegû kérdéseikkel. Az idei év elsõ felében 11 455 megkeresést regisztráltak a munkatársak, ami mintegy 10 százalékos növekedést jelent az elõzõ év hasonló idõszakához képest. Az ügyfelek 82 százalékban telefonon érdeklõdnek, de sokan – mintegy 12 %-uk - választja az írásos, elsõsorban e-mail üzeneten keresztüli kommunikációt. A személyes információkérések aránya mindössze 6 százalékos.

„A megkereséseknek 70 százaléka nem a MABISZ közvetlen tevékenységéhez kapcsolódik. Az ügyfelek leggyakrabban konkrét biztosítási termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos felvilágosítást, tanácsot kérnek, illetve problémáikkal is megkeresik a szervezetet – összegezte az elmúlt két és fél év tapasztalatait Molnos Dániel, a MABISZ fõtitkára. - Mindez azt igazolja, hogy a MABISZ ügyfélszolgálatát a lakosság a biztosítási piac egészére vonatkozóan is megbízható, hiteles információforrásnak tekinti.”

A megkeresések tárgya a legtöbb esetben a kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítás. A nyár eleji árvízi helyzet idõszakában ugyanakkor jelentõsen megugrott az árvízi kármegelõzéssel, illetve a biztosítási feltételekkel, lehetõségekkel kapcsolatos megkeresések száma. A kgfb mellett a két további leggyakoribb téma a casco és a lakásbiztosítás volt: ez utóbbi esetében legtöbben a társasház meglévõ biztosítása melletti saját, egyéni kiegészítõ lehetõségekkel kapcsolatban érdeklõdtek.

A statisztikák szerint nyolc megkeresésbõl egy vonatkozott adott biztosító társasággal kapcsolatos kérdésre. Ilyenkor fõként a kárrendezés ügymenetével kapcsolatos problémáikra kerestek megoldást az ügyfelek, illetve a megszûnt kgfb-szerzõdéseik miatt fizetendõ fedezetlenségi díjjal kapcsolatban érdeklõdtek.

„A MABISZ kiemelt feladatának tekinti az ügyféltájékoztatást és az edukációt. Nemzetgazdasági szinten is nagy jelentõségû, hogy a lakosság minél teljesebb mértékben tisztában legyen a biztosítás intézményének jelentõségével a társadalmi regeneráció, az egyén szintjén pedig a szélesebb értelemben vett öngondoskodást illetõen” – jelentette ki a MABISZ fõtitkára.

A Magyar Biztosítók Szövetsége közel három éve azzal a céllal hozta létre az ügyfélszolgálatot, hogy az ügyfelek minél tájékozottabbak legyenek biztosítási kérdésekben, emellett minél gyorsabban és minél pontosabb információhoz tudjanak jutni saját biztosítási szerzõdésükkel kapcsolatban is. A törekvés szervesen illeszkedik ahhoz a fogyasztóvédelmi irányvonalhoz, amelynek szellemében a szövetség létrehozta a befektetési jellegû – unit-linked - életbiztosítások költségeit bemutató Teljes Költség Mutatót (TKM), a kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosíási díjak valóban hiteles összehasonlítását megvalósító MABISZ Díjnavigátort, és legutóbb a Lakásbiztosítási Standard Termékvázlatot.