A különféle teljesítmény szerinti bontásból (kis-, közép- és nagykategória) kitûnik, hogy a legnagyobb növekedést az elmúlt kilenc hónapban a 150 kW feletti teljesítményû autók kötelezõdíja produkálta, amely minden bonus-kategóriában csaknem a harmadával drágult.
A féléves adatokhoz képest azonban jelentõs korrekciók zajlottak le az egyes szegmensekben. Míg félévkor még minden teljesítménykategóriánál a B10-es besorolású autóknál észlelhettünk nagyobb mértékû (a nagykategóriánál például közel 60 százalékos) díjemelkedést, mára ez a tendencia mindenhol megfordult, és ismét a kedvezõ kártörténeti besorolású jármûvek preferálását tapasztalhatjuk.
„A idõszak elején tapasztalható aktív kísérletezést követõen a díjstruktúra viszonylag állandósult – értékeli az elmúlt hónapok fejleményeit Sebestyén László, a Netrisk vezérigazgatója. – Az év eleje óta összesen 44 tarifaváltoztatást jelentett be a piacon szereplõ 15 biztosító, ezek több felére azonban még a március-áprilisi idõszakban került sor.”
A kampány mindent borítani fog
Az idei kötelezõkampányban még mindig a hazai gépjármûállomány több mint fele, kétmillió jármû érintett: ennyi kötelezõ biztosításnak az évfordulója esik az év végére. Továbbra is intenzív lesz tehát a kampány, amelynek során a Netrisk várakozásai szerint idén is mintegy 400-450 ezer biztosítóváltásra kerül sor.
A kampány idõszakára a legtöbb biztosító várhatóan új díjtarifát hirdet majd, melyet az utolsó pillanatig igyekszik titokban tartani. Így az új díjakról várhatóan a jogszabály által biztosított legkésõbbi idõpontban, november 2-án értesülhetnek az érintett autósok, akiknek ezt követõen csaknem egy hónapjuk lesz eddigi biztosításuk felmondására.
A kiélezett kampány hatására az idõszak során kötött szerzõdések átlagdíja ismét jóval az évközi díjak szintje alatt, várhatóan 12-13 ezer forint körül alakul majd, ami a tavalyi kampányidõszakban kötött szerzõdések átlagdíjánál ugyan kissé magasabb, de a Kgfb-indexben idõszakosan így is közel 50 százalékos zuhanást okozhat majd.