Utasbiztosítás: terjed a netes kötés
2011.08.04
A utasbiztosításban is elõtérbe kerültek az internetes alkuszok összehasonlító portáljai. Itt azonban még fontosabb, hogy ne csak a díj alapján döntsünk – írja a Napi Gazdaság.

Az utasbiztosítási piac árérzékenysége miatt igen fontos tényezõ a biztosítás díja is, fõleg ott, ahol lehetõség van összehasonlítani az egyes termékeket - mondja Kádár Péter, az Allianz életbiztosítási termékfejlesztési igazgatója. A piaci átlagnál lényegesen alacsonyabb áron kínált termékeknél fennáll a veszély, hogy az érintett cég szolgáltatás-oldalon próbálja csökkenteni a költségeit, tehát az ügyfeleknek nehézkes kárrendezésre kell számítaniuk - hívja fel a figyelmet ezzel kapcsolatban Molnár László, az Európai Utazási Biztosító vezérigazgató-helyettese.

Könnyen elõfordulhat, hogy az adott biztosítónak nincs megfelelõ kapcsolata a turista által meglátogatott ország egészségügyi intézményeivel, vagy például nem tud 24 órás magyar nyelvû, vagy épp a fogadó ország nyelvén elérhetõ asszisztencia szolgáltatást nyújtani.

Bár a specializált internetes brókeri honlapok súlyozva próbálják automatizálni a keresést az utas igényeinek megfelelõ szolgáltatás és ár érték szerint, ám ez sem minden esetben tökéletes, mert minden szempont nehezen vehetõ figyelembe - mondja Horváth Péter, a QBE magyarországi fióktelepének értékesítési igazgatója.

Míg a kgfb-nél egyre több példa van arra, hogy az alkuszok a kárrendezésben is aktív szereplõk, az utasbiztosításoknál Molnár László szerint jellemzõen nem folynak bele az alkuszok a kárrendezésbe, mivel az utasbiztosítási károk jelentõs részét adó betegségek, balesetek azonnali döntéseket igényelnek, ott közvetítõ bekapcsolására nincs idõ. Jogvita igen ritkán alakul ki, így alkuszi vagy más képviselõi közremûködést a legritkábban vesznek igénybe az ügyfelek.