Újabb funkciókkal bővült az E-kárbejelentő, amely a járványügyi intézkedések közepette egyre népszerűbb, a távolságtartást segítő alkalmazássá növi ki magát.
Az új fejlesztéseknek köszönhetően tovább bővültek az E-kárbejelentő szolgáltatásai. (Az applikáció a MABISZ által 2019 elején elindított, a három legnagyobb alkalmazás boltból - Play áruház, Apple Store, Huawei AppGalery – is ingyenesen letölthető autós kényelmi szolgáltatás, amely a közúti baleseteknél akár a helyszíni bejelentést is lehetővé teszi. A https://ekar.hu/ oldalon pedig oktató videót és egyéb hasznos információkat is találunk az alkalmazás használatáról.)
Mostantól az E-kárbejelentőn a címadatok prediktív bevitel segítségével adhatók meg. (Elkezdjük beírni a címet és az alkalmazás automatikusan kitölti a mezőt.) Bővült a beküldhető képek száma, továbbá a baleset résztvevői grafikusan és szövegesen is kiválaszthatják a járművek sérült elemeit, és megadhatják a sérülések jellegét. Pontosabban rögzíthetik a baleset körülményeit a bővített baleseti szituációs lista használatával. Ezek a fejlesztések tovább gyorsítják a károsultak és a biztosítók egyszerűbb, gyorsabb és hatékonyabb együttműködését , valamint az akár kontaktmentes, biztonságos, digitális kárbejelentést.
A fejlesztések alapvető célja, hogy bővítsék a bejelenthető káresetek típusát és pontosabb adatokat kapjanak a biztosítók. Ezáltal a kárrendezés és a kifizetés ideje csökken. Az alkalmazás gyorsabb kitöltését segíti a biztosítók által ügyfeleiknek kiküldött, közel 1 millió QR kód is, melyek segítségével könnyen beolvashatóak a jármű biztosítási adatai.
A 2019. januári megjelenés óta az alkalmazás már eddig is több fejlesztésen, funkcióbővítésen ment keresztül. Már olyan helyzeteket is kezelni tud, amikor a baleset egyik résztvevője külföldi biztosítóval áll szerződéses viszonyban, vagy épp nem rendelkezik érvényes biztosítással. Értesíteni tudja a tulajdonost vagy üzembentartót a balesetről (pl. ha az autót más vezette), meg lehet adni a becsült kárértéket. Beépült egy CASCO-kárbejelentési funkció is.
Az eltelt hónapokban a COVID19 vírussal járó érintésmentes kapcsolattartás kényszere is elősegítette, hogy a balesetben résztvevők egyre nagyobb része a „kék-sárga” nyomtatvány helyett ezt a - minden biztosító által elfogadott és támogatott - új digitalizált kárbejelentési csatornát használja. A kárbejelentések számát összehasonlítva, idén a tavalyi év hasonló időszakához képest az első három hónapban10 százalékkal, a járványügyi korlátozások bevezetését követően 20 százalékkal, augusztus hónapban 30 százalékkal növekedett az E-kárbejelentő használata.Az alkalmazást a megjelenése óta több, mint 300 ezren töltötték le, idén pedig már közel 5000 (indulása óta tizenkétezer) kárbejelentés érkezett az E-kárbejelentőn keresztül a biztosító társaságokhoz.
A használattal kapcsolatos visszajelzéseket a fejlesztők folyamatosan feldolgozzák, és beépítik az E-kárbejelentő rendszerébe. Mindezek az apró lépések azt szolgálják, hogy bővítsék a bejelenthető káresetek típusát és csökkentsék az átlagosan húsz-huszonöt perces kitöltési időt. A felhasználók jelentős része nagy megelégedettséggel használta az alkalmazást, és 82 százalékuk ajánlaná a barátainak is.