A bankolási szokásokat feltérképezõ ‒ Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Ausztriában, Romániában és Horvátországban a 15 évesnél idõsebb banki ügyfelek körében készített ‒ kutatás arra kereste a választ, hogy mely csatornákat használják az emberek a bankolásra leginkább azokban az országokban, ahol az Erste is jelen van.
Csakúgy, mint Magyarországon, a vizsgált országok legnagyobb részében – Csehország, Ausztria és Szlovákia kivételével – még mindig többségben vannak azok, akik kizárólag a bankfiókokban bonyolítanak különbözõ pénzügyi tranzakciókat, megelõzve azokat, akik a bankfiókok mellett az elektronikus csatornákat is igénybe veszik, illetve csak azokat látogatják.
Magyarországon a banki ügyfelek közel 40 százaléka használja bankolásra az elektronikus csatornákat. A többség tehát egyelõre még fõként bankfióki pénztárakban, ATM-eken és bankfióki tanácsadóknál intézi a mindennapi pénzügyeit, de a trend egyértelmû: az elektronikus csatornák szerepe dinamikusan nõ. Ezt jelzi, hogy minden tízedik banki ügyfél már csak kizárólag elektronikus csatornát használ mindennapi pénzügyei kezelésére.
A magyar adatok szerint az ügyfelek 43 százaléka csak a fiókokban bízik, 28 százalék azoknak az aránya, akik digitális csatornákat is igénybe vesznek, és 11 százalék azoknak a tábora, akik kizárólag az elektronikus csatornákat veszik igénybe: azaz mobillal, netbankon keresztül vagy okostelefonos alkalmazások segítségével intézik a pénzügyeiket. A kizárólag elektronikus szolgáltatásokat használók aránya az Erste-országok között Magyarországon a második legmagasabb (Csehország és Szlovákia 16-16 százaléka után).
Mindegyik országban megfigyelhetõ, hogy az elektronikus csatornák a 30 év alattiak körében számítanak a legnépszerûbbnek. Hazánkban ennek a korosztálynak több mint fele használja ezeket a csatornákat, míg ez az arány a 30–59 évesek között 41, a 60 évesnél idõsebbek körében pedig már csak 11 százalék. A felmérés a nõk és férfiak bankolási szokásait vizsgálva megállapította, hogy a férfiak 33 százaléka az elektronikus csatornákat is használja a bankfiókok mellett, míg a nõknél 23 százalékos ez az arány.
Az elektronikus csatornák közül egyre népszerûbb okostelefonokra letölthetõ alkalmazások tekintetében egyértelmûen Románia végzett az élen: a román banki ügyfelek 16 százaléka él az okostelefonos banki alkalmazások nyújtotta elõnyökkel, a többi érintett országban csak 3-13 százalékos ez az arány.