Közel 3000 kilométernyi magyarországi közútszakasz baleseti kockázatát mérik fel és elemzik az uniós finanszírozású projektben. Az egységes módszertanon alapuló felülvizsgálat nyomán a hazai szakértõi csoport kis költségû forgalomtechnikai beavatkozásokra, például szalagkorlátok telepítésére, iskolai gyalogátkelõk bevezetésére vagy az út menti akadályok megszüntetésére tesz majd javaslatot.
A programban tudományos alapon határozható meg, hogy melyek a közúthálózat legveszélyesebb részei. A módszertan csillagokkal minõsíti a közutak biztonságát, 5 csillagos besorolást csak a legbiztonságosabb út kaphat.
Schváb Zoltán közlekedésért felelõs helyettes államtitkár a rendezvényen felolvasott köszöntõjében kifejtette: a rendelkezésre álló adatok alapján a közúti balesetek halálos áldozatainak száma tavaly is csökkent ugyan, azonban a javulás üteme lelassulni, megtorpanni látszik. A további elõrelépés érdekében új módszereket, megoldásokat kell keresni a még kihasználatlan lehetõségekkel is élve. A szakpolitikai kormányzat idén újabb korszakot nyit a balesetmegelõzésben, átfogó közlekedésfejlesztési és közlekedésbiztonsági programok elindítását, megvalósítását tervezi. El kell érni, hogy az évtized végére a közúti balesetek halálos áldozatainak száma a 2010-es mutatóhoz képest legalább a felére essen vissza Magyarországon.
Az alábbi térképen fekete jelzést kaptak a halálos, vagy rendkívül súlyos balesetek szempontjából magas kockázatú útszakaszok, pirosat a közepesen magas kockázatúak, narancssárgát a közepes kockázatúak, citromsárgát az közepesen alacsony kockázatúak és zöldet az alacsony kockázatú utak.