Van még növekedési potenciál a hazai piacon
A hazai biztosítási piac 1998-hoz képest, reálértéken alig növekedett, amely Kálózdi Tamás szerint azonban további jelentõs növekedési potenciált jelent. Az életbiztosítási piac ugyanakkor a többi pénzügyi eszközhöz képest a pénzügyi válság óta hátrányban van, amelynek nem kedvezett az sem, hogy az ügyfelek a devizahitelek végtörlesztése miatt idõ elõtt felmondták életbiztosítási szerzõdéseiket. Nem véletlen, hogy az életbiztosítások aránya a hosszú lejáratú megtakarításokon belül mindössze 11,7 százalék – fogalmazott Kálózdi.
A Signal Biztosító ennek ellenére az életbiztosítási piacon igyekszik megvetni a lábát, és feltornázni magát top 10 biztosító közé. Ennek érdekében 2012-ben szerkezetátalakítást hajtott végre a társaság, ami 2013-ban már dinamikus, 28 százalékos növekedést eredményezett, 17,8 milliárd forintra növelve a társaság díjbevételét. Ez a tendencia folytatódott az idei elsõ negyedévben is: a társaság 36,4 százalékkal növekedett. A tavalyi év húzótermékeinek a unit-linked biztosítások, valamint gépjármû-biztosításon kívüli nem-életbiztosítások (balesetbiztosítás, kkv vagyonbiztosítás) számítottak.
A Posta Biztosító után a Signal nõtt a legjobban a piaci szereplõk közül, 2,46 százalékra növelve a társaság piaci részesedését, ami a 10. helyre volt elegendõ. Az életbiztosítási piacon belül azonban ennél is nagyobb, 3,48 százalék a Signal részesedése, így a 9. helyre került a biztosítói ranglistán a társaság.
A Signal új szerzése, az egyszeri díjakkal együtt tavaly 48,2 százalékkal nõtt, de az egyszeri díjak nélkül is 45,1 százalékos volt a növekedés. A társaság mérleg szerinti, adózás elõtti eredménye 2013- ban 59,1 százalékkal emelkedett. Mindez elsõsorban az újjászervezett ügynöki és független tanácsadó hálózatnak köszönhetõ – fogalmazott Kálózdi. A díjbevételek tekintetében az életbróker partnerek kiemelkedõen teljesítettek, de a bank, a kompozit alkusz és a saját hálózat teljesítménye is jelentõsen hozzájárult a sikerhez – tette hozzá az elnök-vezérigazgató.
Az új szerzésben az UL életbiztosítás jelentõsen növekedett, 2012-höz képest közel megháromszorozódott. A folyamatos díjas új szerzés 4,39 milliárd forintot tett ki. A klasszikus életbiztosítások kissé visszaestek. A növekedés motorjának számító balesetbiztosítási innovációnak köszönhetõen tízezres nagyságrendben sikerült a termékbõl értékesíteni – közölte Kálózdi. A Signal nyár közepén szakma-specifikus kkv-vagyonbiztosítási csomagokkal is piacra lép.
Tíz év is kevés a nyugdíj-megtakarításhoz
A Signal idén március közepén mutatta be új, adókedvezménnyel igénybe vehetõ nyugdíjbiztosítási termékét. Kálózdi elmondta, hogy ezen termékek költségszerkezete már most megfelel a MNB állásfoglalásában szereplõ, javasolt költségplafonnak.
Kálózdi hozzátette, hogy nyugdíjbiztosítások esetében még a 10 éves megtakarítási idõszak is túl rövid ahhoz, hogy szemmel látható nyugdíj-megtakarítás képzõdjön. A Signal ügyfelei jellemzõen havi 20-25 ezer forintot fizetnek.
A Condorde Alapkezelõvel kötött stratégiai megállapodásnak köszönhetõen a Signal megjelent a felsõ-középosztály szegmensében, ahol több tízezer ilyen ügyfélre tett szert.
Ami az egészségbiztosításokat illeti, Kálózdi szerint nem jött be a piac által ebbe a termékbe vetett hit, mert bár vannak ügyfelek, azonban nem a dolgozók széles körére történik jellemzõen szerzõdéskötés a cégek részérõl, inkább csak a menedzsmentre. Ahol a cafetérián belül választható elemmé tették az egészségbiztosítást, ott sem jellemzõ, hogy ezt választanák a munkavállalók.
Az idei évre 30 százalék körüli árbevétel-növekedést tûzött ki célul a Signal és fokozódó eredményességet. De a legfõbb cél, hogy sikerüljön stabilizálni a helyet a top 10 biztosító között.