Megõrizné piacvezetõ szerepét a Generali
2014.06.06
A magyarországi Generali Csoport a Generali Biztosító, a Genertel direkt biztosító valamint az Európai Utazási Biztosító a több éve meglévõ, 17 százalékos piaci részesedését kívánja megõrizni idén is - mondta Erdõs Mihály elnök-vezérigazgató az MTI-nek.

Ezzel a díjbevételi aránnyal évek óta vezetõk a magyar biztosítási piacon. A csoport tavaly 111,1 milliárd forintos korrigált díjbevételt ért el, 0,9 százalékkal alacsonyabbat, mint a megelõzõ évben, de idénre már 1-2 százalékos növekedéssel számolnak. A 4,5 milliárd forintos adózott eredmény jelentõsen nõtt, 150 százaléka az elõzõ évinek, idénre a tavalyi eredmény megõrzésével kalkulál a csoport.

Az eredményben szerepet játszott az, hogy a fix költségeiket 5 százalékkal csökkentették. Ezt összevonásokkal, a belsõ folyamatok racionalizálásával, hatékonyabb humánerõforrás-menedzsmenttel érték el.

Az életbiztosításokból tavaly 39 milliárd forint díjbevétel származott. Ez 3,2 százalékos növekedés az elõzõ évihez mérten, de ha az egyszeri díjaknak csak a 10 százalékát veszik számba ezt hívja a szakma korrigált díjbevételnek akkor 2 százalékos volt a csökkenés. Az idei elsõ negyedévben az élet jellegû biztosítások díjbevételén a nyugdíj és a temetkezési biztosítások lendítettek. Ez utóbbiak az ország keleti szegényebb felén kelendõek.

A nem-életbiztosítások díjbevétele a múlt évben csoportszinten 77,4 milliárd forint volt. A 0,3 százalékos csökkenés oka a kötelezõ gépjármû felelõsségbiztosítások (kgfb) visszaesése, ez tudatos üzletpolitikai döntés eredménye. A márciusi hóvihar 2 milliárd forintjukba került, viszont az árvizek már nem jártak kiugró károkkal.

A Generali az egyik legnagyobb mezõgazdasági biztosító, de a 40 százalék körüli biztosítottsági arány a 65 százalékos állami díjvisszatérítéssel együtt sem növekszik számottevõen a gazdálkodók körében.

Az idei elsõ negyedévben a csoportba tartozó három biztosító 32,9 milliárd forint korrigált díjbevételt ért el, ez 2,4 százalékos növekedés a múlt év azonos idõszakához képest. Ezen belül a nem-életbiztosítások bevétele 2,8 százalékkal emelkedett úgy, hogy a jármû biztosítások a kgfb és a casco bevétele közel fél-fél százalékkal esett, a vállalatcsoport azonban teljes díjbevétel alapján még így is a piac felett teljesített. Ebben szerepe van a 15 százalékos biztosítási adónak is, amely megemeli a díjakat.

A Generali Csoport 2014 folyamán is a hosszú távú stabilitást elõtérbe helyezve az egyszeri hatásoktól és az éles árversenytõl mentes üzletpolitikát kíván folytatni, melynek köszönhetõen 2014-ben további díjbevétel- és eredménynövekedést vár, a stabil piaci részesedés megõrzése mellett - tette hozzá Erdõs Mihály.