Felmérés: egyre nyitottabbak az ügyfelek személyes adataik megosztására
2014.07.09
A hagyományos biztosítók lépéshátrányba kerülhetnek az új piaci belépõkkel szemben, ahogy az emberek egyre inkább interneten keresztül vadásznak az olcsóbb biztosítási megoldásokra, és testre szabott megoldásokra – állítja legfrissebb jelentésében a PricewaterhouseCoopers.

A jelentés egy közel 10 ezer emberrel és 16 országban végzett felmérés eredményeit mutatja be. A megkérdezettek fele már az interneten vásárolta meg biztosítását, sokan pedig arra is nyitottak, hogy új szereplõktõl, például internetes keresõmotorokat üzemeltetõ cégektõl (18%), nagyobb kereskedelmi márkáktól (18%), vagy online kereskedõtõl (15%) vásároljon biztosítást.

A felmérés eredményei alapján a biztosítások negyedét (26%) globálisan ma már online kötik, sõt az Egyesült Királyságban ez az arány 50%. A brit vásárlók egyben a leginkább árérzékenyek is: 74%-uk mondta, hogy az ár a legfõbb szempont a biztosító kiválasztásában. Mindössze 20%-uk mondta, hogy a márka a legfõbb tényezõ.

Nem-életbiztosítások vásárlása esetén az ügyfeleknek minden lehetõségük megvan arra, hogy összehasonlítsák a termékeket, méghozzá saját kritériumaik alapján, amit sokan meg is tesznek. A hagyományos biztosítóknak meg kell küzdeniük azzal a feladattal, hogy õk is olyan felhasználói élményt kínáljanak, amely elkötelezettséget szül még a nagyon árérzékeny ügyfelekben is – olvasható a jelentésben.

A PwC kutatása szerint az ügyfelek is egyre többet várnak el a biztosítóktól, ugyanakkor hajlandóak több személyes és életvitelükkel kapcsolatos információt megosztani magukkal kapcsolatban, amennyiben ezzel kedvezõbb feltételekben, vagy jobb szolgáltatásban részesülhetnek. Közel kétharmaduk (62%) arra is nyitott lenne, hogy biztosítója szenzort helyezzen el autójába, vagy akár otthonába, amely például a vezetési szokásai alapján határozná meg a fizetendõ biztosítási díjat. 37% még ennél is több adatot adna meg az alacsonyabb tarifák reményében.

A PwC szerint a biztosítóknak meg kell tudniuk ragadni a lehetõséget, hiszen a digitális fejlõdésnek köszönhetõen egyre szélesebb körû információhoz juthatnak az ügyfelek viselkedésével kapcsolatban. Ezek segítségével személyre szabott szolgáltatást, a kockázatok enyhítésével kapcsolatos tanácsadást is nyújthatnak ügyfeleiknek.

Az életkor, nem és jövedelmi csoportok alapján reprezentatív kutatásban Brazília, Kanada, Közép-Kelet-Európa, Kína, Hongkong, Franciaország, Németország, India, Mexikó, Hollandia, Szingapúr, Dél-Afrika, Spanyolország, Svájc, Svédország, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok vettek részt.