Felhõszakadások, jégesõk, rekord mennyiségû csapadék – idén nyáron csaknem minden hétre jut valamilyen szélsõséges idõjárási esemény. Az extrém idõjárási körülmények hatására az elmúlt napokban megugrott a lakásokban, társasházakban keletkezett károk száma is.
A Generali Biztosító például több mint 6000 esetet regisztrált július vége óta. A Generali Csoporthoz tartozó Europ Assistance-hoz a nyár eleje óta csaknem 2800, csak a július 28. és augusztus 4. közötti viharos idõszakban pedig több mint 450 bejelentés érkezett, azaz naponta nagyságrendileg 50 esetben volt szükség kárelhárításra. A nyár elsõ két hónapjában összesen megközelítõleg 2800 ilyen jellegû bejelentés érkezett a céghez.
A leggyakrabban megrongálódott tetõköz, elöntött pincékhez, illetve betört ablakokhoz hívtak segítséget az ügyfelek a társaság partnerein keresztül. Az EA „Otthon Assistance” szolgáltatása biztosítótársaságoknál, energiaszolgáltatóknál és bankoknál érhetõ el kiegészítõ termékként: a Generali Biztosítónál például a „Mestervonal 24” néven a lakásbiztosításokhoz igényelhetõ a szolgáltatás. Mindez különösen olyan azonnali beavatkozást igénylõ esetekben lehet hasznos, mint amikor egy hatalmas vihart követõen elönti a víz a pincét.
Az „Otthon Assistance” szolgáltatás keretében, ha az épület gépészeti, mûszaki berendezéseinek meghibásodása, vagy egy vihar, felhõszakadás vagy például jégesõ miatt sürgõs beavatkozást igénylõ helyzet alakul ki, a további károk és balesetveszély megelõzése érdekében az ügyfél energiaszolgáltatója, biztosítója vagy bankja átvállalja – költségvállalásos esetben – az általa küldött szakiparos költségeinek bizonyos részét. A vészelhárítás szolgáltatást víz-, gáz- és fûtésszerelés, dugulás-elhárítás, üvegsérülések, tetõfedõ-bádogos munkák, villanyszerelési feladatok és lakatosmunkák (például zárba törött kulcsok) esetében kérhetik az ügyfelek.
Az Europ Assistance „Otthon Assistance” szolgáltatása elérhetõ többek között biztosítási és banki termékek kiegészítõ szolgáltatásaként, de a közmûszolgáltatóknál is igényelhetõ. Az ügyfelek a nap 24 órájában hívhatják a szolgálatot a szerzõdés megkötésekor az adott banktól, biztosítótól vagy energiaszolgáltatótól kapott telefonszámon. A Generali Mestervonal 24 esetében például a +36 40 200 272 számon kérhetõ segítség.
2014.08.14
A viharok és az esõzések a lakásokban is komoly károkat okozhatnak a nyári hónapokban, ilyenkor pedig a legfontosabb a gyors és szakszerû segítség. Csak a Generali Csoporthoz tartozó Europ Assistance (EA) idén nyáron eddig közel 2800 esetet regisztrált, ezekbõl pedig közel 500 hívás az elmúlt napok rendkívüli idõjárásának számlájára írható.