A személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény alapján személygépkocsival közúti személyszállítási szolgáltatás személytaxi-szolgáltatásként vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatásként végezhetõ. A törvényi kereteket kibontó, rendeleti szintû jogszabályok szigorú követelményeket határoznak meg a személytaxi-szolgáltatást nyújtó vállalkozásra, a jármû vezetõjére és a jármûre is.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nem emel kifogást az UBER, mint fuvarszervezési megoldás ellen, ha annak mûködése során a hagyományos taxis szolgáltatóktól is elvárt jogszabályi feltételek hiánytalanul teljesülnek. Ebben az esetben ugyanis az új szolgáltatás csupán az utasok megszerzésének korszerûbb módszerében (okostelefonos alkalmazás) térne el a korábbi piaci szereplõk gyakorlatától.
Nyilvánvalóan nem engedhetõ meg ugyanakkor, hogy az UBER azzal szerezzen versenyelõnyt más, tisztességesen mûködõ taxis szolgáltatókkal szemben, hogy nem teljesíti maradéktalanul a személyszállítási tevékenységre elõírt jogszabályi követelményeket. Az elõírt feltételeknek megfelelõ vállalkozók számára a közlekedési hatóság adja ki az engedélyeket. A szakminisztérium álláspontja szerint az indokolatlan engedékenység az utasok érdekeinek sérelméhez vezetne, veszélyeztetné a gazdaság kifehérítésének és a közlekedésbiztonság védelmének céljait is.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a Nemzetgazdasági Minisztérium szakértõivel egyeztet az UBER mûködésének adózási, pénzügyi vonatkozásairól.
2014.11.17
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium állásfoglalása szerint az UBER-nek is teljesítenie kell a taxizásra elõírt jogszabályi követelményeket, máskülönben az utasok érdekeinek sérelméhez vezetne, veszélyeztetné a gazdaság kifehérítésének és a közlekedésbiztonság védelmének céljait is - közölte a szaktárca.