A vizsgált idõszakban több mint hatezren sérültek meg közlekedési balesetben, közülük 148-an vesztették életüket, 51 fõvel kevesebb, mint a bázisidõszakban. A súlyosan megsérültek száma meghaladta az 1500-at, a könnyen sérülteké a 4300 fõt. Balesetben 439 gyermek sérült meg, közülük 3 vesztette el az életét.
Ezek az autópályák a legveszélyesebbek
A balesetek 71 százaléka lakott területen belül történt. Az autópályákon 12 százalékkal kevesebb volt a baleset, mint egy évvel ezelõtt. Az M6-os autópályán két és félszeresére, az M7-es autópályán 15 százalékkal nõtt a balesetek száma 2013 harmadik negyedévéhez viszonyítva, mialatt a többi autópályán csökkent – az M5-ös autópályán számottevõen, közel 40 százalékkal. A száz kilométerre jutó balesetek száma – a jelentõs balesetszám-növekedés ellenére – az M6-oson a legalacsonyabb, mindössze 2,4, az összes autópálya száz kilométerére jutó 11 balesetével szemben. 2014. július–szeptemberben az M0-ás körgyûrûn 62 százalékkal több baleset történt, mint a bázisidõszakban.
Kerékpárosok okozzák a balestek 15%-át
A harmadik negyedévben a balesetek 57 százalékát személygépkocsik, 15 százalékát kerékpárosok, 10 százalékát tehergépkocsik, kategóriánként 5 százalékát a segédmotoros kerékpárosok, motorkerékpárosok, és gyalogosok okozták. A jármûvek kevesebb balesetet okoztak, mint 2013. harmadik negyedévben, kivéve a tehergépkocsikat, azok ugyanis 10 százalékkal többet. A jármûvezetõk hibájából 6 százalékkal kevesebb baleset történt. A gyalogosok körültekintõbben közlekedtek, 10 százalékkal kevesebb balesetet okoztak.
A tárgynegyedévben 17 százalékkal csökkent az ittasan okozott balesetek száma, ami az összes baleset 10 százaléka. Az általuk elõidézett baleseteknek a kerékpárosok több mint egyötödét és a segédmotoros kerékpárosok is több mint egyötödét ittas állapotban okozták.