Megõrizte piacvezetõ pozícióját a Generali Csoport
2015.02.25
17,1%-os piaci részesedésével megõrizte piacvezetõ pozícióját a Generali Csoport: 115,6 milliárd forintos korrigált díjbevételét 4%-kal növelve bizonyult a legjobbnak. 2014-es korrigált eredményei alapján a Generali Biztosító önállóan is piacvezetõ, 16,1 százalékos részesedéssel.

4,2 százalékkal bõvült a hazai biztosítási piac a tavalyi évben

2014-ben a hazai biztosítási szektor 4,2%-kal növelte díjbevételét az elõzõ évhez képest, amely így elérte a 844,1 milliárd forintot. A teljes piac korrigált díjbevétele 3,8 százalékos növekedéssel, 676,8 milliárd forintra rúgott. Ezen összeg 62,9 százalékát birtokolja együttesen az öt legnagyobb biztosító, míg 2013-ban ez az arány 63,3% volt. Az 5 legnagyobb hazai biztosító közül ugyanakkor az átlagos 3,8%-os piaci növekedés felett csak a Generali Biztosító (4,2%) teljesített.

A nagy társaságok közül a Generali Biztosító teljesített a legjobban

A magyarországi Generali Csoport 2014-es 115,6 milliárdos korrigált díjbevétele az elõzõ évhez viszonyítva 4%-kal növekedett. A vállalatcsoport piaci részesedése így 17,1%-ra emelkedett, amellyel a Generali Csoport továbbra is piacvezetõ.

A Generali Csoporthoz tartozó Európai Utazási Biztosító piaci részesedése 0,1%-ponttal 0,4%-ra emelkedett egy év alatt, míg a Genertel megõrizte 0,6%-os részesedését.

A 2014-es eredményeket tekintve azonban nem csak csoport szinten a legnagyobb a Generali, de a Generali Biztosító önállóan is piacvezetõ. Korrigált díjbevételét 4,2%-kal növelve a biztosító piaci részesedése 16,1%.

A Generali Biztosító az életbiztosítási szegmensben is kimagasló eredményt ért el: korrigált életbiztosítási díjbevételei tekintetében 6,2%-os – magasan a piaci átlag feletti (3,6%) – növekedést realizált.

A nem-életbiztosítások tekintetében ugyan a 3,9%-os piac átlag alatt, de növekedést könyvelhetett el a Generali: csoport szinten2 3,1%-kal, míg a Generali Biztosító 3,3%-kal teljesített jobban, mint egy évvel korábban.

„A Generali teljesíti vállalásait: 2014-es stratégiánkban a piac változásait és az ügyfelek elvárásait tartottuk szem elõtt, ugyanakkor a hosszú távú stabilitást elõtérbe helyezve az egyszeri hatásoktól és az éles árversenytõl mentes üzletpolitikát folytatva célunk az volt, hogy díjbevétel- és eredménynövekedést érjünk el, a stabil piaci részesedés megõrzése mellett. Terveinket megvalósítva ugyanezen elvek mentén folytatjuk tevékenységünket 2015-ben is, hogy továbbra is az elsõ számú választás lehessünk” – emelte ki az eredmények kapcsán Erdõs Mihály, elnök-vezérigazgató.