„Vagy ahogy magyarul mondjuk: az ING Biztosítóból NN lesz” – mondja meglepõen jó magyarsággal Ewan McGregor, a Trainspotting, a Moulin Rouge és a Csillagok háborúja sztárja, a névváltási kampány arca, aki még a saját nevét is megváltoztatta a reklámspot kedvéért. A színész nem csak szép magyarsággal, de jól is mondja: valóban NN Biztosító néven folytatja tevékenységét április 1-jétõl az ING Biztosító.
A név Magyarországon sem ismeretlen, hiszen a 170 éves múltú holland biztosító Nationale-Nederlanden néven 1991-ben jelent meg a hazai piacon. A mostani névváltás háttere, hogy a holland székhelyû ING Csoport biztosítási üzletága világszerte önállóan folytatja mûködését, NN Csoport néven, míg az ING Bank változatlan néven nyújtja tovább a banki szolgáltatásokat.
„Csak a név és a logó változik, az értékek maradnak: az NN Biztosító változatlan minõségben és elkötelezettséggel szolgálja ki ügyfeleit” – mondta az eseményrõl tartott sajtótájékoztatón Cornelia Coman vezérigazgató. Hozzátette: stratégiai céljuk továbbra is az, hogy segítsenek ügyfeleiknek pénzügyi biztonságuk megteremtésében.
Az ING Biztosító és a GfK 2014-es reprezentatív kutatása rámutatott: az emberek 97%-a fontosnak tartja, hogy legyen megoldása, vésztartaléka váratlan eseményekre, ugyanakkor mindössze minden ötödik megkérdezett érzi magát pénzügyileg felkészülve egy ilyen helyzetre. „Az NN legfontosabb célja növelni a magyar társadalom életbiztosítási védelmét, és ebben könnyen érthetõ és egyszerûen használható termékekkel, szolgáltatásokkal segítjük ügyfeleinket.” – tette hozzá a vezérigazgató.
A névváltás természetesen nem érinti az eddig megkötött szerzõdéseket, az ügyfeleknek ezzel kapcsolatban tennivalójuk nincs. A biztosító azonban kihasználja a változásban rejlõ lehetõségeket: „Bevezetünk egy sor újítást” – hangsúlyozta Cornelia Coman – „Ennek elsõ példája a hamarosan induló NN.hu weboldal, melynek fejlesztésénél az ügyfelek igényeibõl indultunk ki. Az õ elvárásaikat követve tettük az oldalt könnyen érthetõ, átlátható és egyszerûen kezelhetõ felületté.”
Egyre több családnak nyújt védelmet az életbiztosítás
A márkaváltást követõen az NN üzleti célja megerõsíteni vezetõ pozícióját az életbiztosítások piacán. 2014-es eredményeivel ez sikerült: a díjbevétel alapján 16,5 százalékos, új üzlet állománydíj alapján pedig 12,9 százalékos piaci részesedésre tett szert – közölte Sztanó Imre, a biztosító értékesítési igazgatója. A cég mindkét területen a piaci átlag feletti növekedést ért el, hiszen míg az életbiztosítási piac díjbevétel alapján átlagosan 4,4 százalékkal nõtt 2014-ben, addig az ING növekedése ezen a területen 5,3 százalékos volt. Az új üzlet állománydíjában még nagyobb volt a növekedés különbsége: a 15,6 százalékos piaci átlaghoz képest 23,4 százalékot ért el a cég. Az új üzlet ilyen mértékû növekedése mögött elsõsorban a Motiva nyugdíjbiztosítás sikere áll, amelybõl 2014-ben több mint 10 ezret értékesített a biztosító.
Az ING döntésének a piacon elsõként jelent meg hagyományos biztosítási konstrukcióval a nyugdíjbiztosítási piacon, reagálva az ügyfelek garantált megoldások iránti igényére. A hagyományos életbiztosítási piac 2014-ben 17,3%-kal nõtt, ami tehát igazolja a biztosító döntésének helyességét – fogalmazott Sztanó Imre.
A több mint 10 ezer nyugdíjbiztosítási termék döntõ része hagyományos életbiztosítási termék volt, amely a unit-linked konstrukció bevezetése után is megõrizte domináns szerepét. A nyugdíjbiztosítási termékeknek van ugyan némi kannibalizáló hatása a többi életbiztosítási termékkel szemben, ugyanakkor Sztanó szerint minden egyéb szegmens is növekedni tudott 2014 folyamán.