„Utólag nem tudunk segíteni azoknak, akik nem kötöttek biztosítást. Érdemes ezért elõre mérlegelni: megéri-e az a havi párezer forintos díj, hogy nyugodtan aludjunk, mert tudjuk, ha elviszik az autónkat, lesz mire támaszkodni.” – mondta Kaszab Attila, a K&H Biztosító nem-életbiztosítási üzletágának vezetõje a Világgazdaságnak.
Az Országos Rendõr Fõkapitányság (ORFK) adatai szerint a 2010-ben eltulajdonított 6109 jármû túlnyomó része személygépkocsi. Bár 2009-hez képest az összes ellopott jármûvek száma 4,5 százalékkal csökkent, a személygépkocsiknál ez a kedvezõ tendencia alig jelentkezett, szinte ugyanannyi személyautót vittek el. Budapesten és Pest megyében történik az összes eset 74 százaléka, de Bács-Kiskun és Fejér megye is erõsen érintett területnek számít.
„Ma már havi néhány ezer forintos költséggel megvásárolható a védelem a saját hibából okozott vagy a lopás miatt keletkezett kár ellen”– tette hozzá Kaszab Attila. A szakember szerint a piacon egyre több megfizethetõ, egyéni igényekre szabott casco megoldás elérhetõ a kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítás mellett.
Egy korábbi felmérés arra világít rá, hogy a casco nélkül autózók fele a magas díjakra, harmaduk pedig az autó korára hivatkozva nem köt casco biztosítást jármûvére.
A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) adatai szerint a múlt év végén 4,076 millió autósnak volt kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítása (kgfb), míg cascót csak ötödük, 799 ezer kötött.