Így nyerné el a Google a biztosítók bizalmát
2015.03.10
Idén januárban röppent fel a hír, miszerint a Google biztosítási ár-összehasonlító oldalt kíván létrehozni az Egyesült Államokban, kifejezetten gépjármû-biztosításokra fókuszálva. A biztosítók véleménye egyelõre megosztott az aggregátorral kapcsolatban, a vállalatóriás azonban bízik benne, hogy a partneri megállapodások nyomán sokakat sikerül majd meggyõznie.

A Google elsõ lépésként meglévõ ár-összehasonlító oldalakkal – például a CoverHound-dal és a Compare.com-mal – kötött partnerséget, bízva abban, hogy elõbb-utóbb a biztosítók közvetlenül is megállapodást kötnek majd vele. A napokban elindult Google Compare egyelõre ezen oldalakra navigál át, hogy a velük kapcsolatban álló ügynökökkel összekösse a keresõket.

A keresõ óriás igen komoly tapasztalattal bír elsõrangú vásárlói élmények létrehozása terén, köszönhetõen annak, hogy a rendelkezésére álló adatok és elemzések alapján mélyreható ismereteket tud szerezni az ügyfelek viselkedésérõl és preferenciáiról. Ugyanakkor biztosítási piaci háttere hiányzik, így nem biztos, hogy a legjobb ügyfeleket tudja megcélozni a lehetséges partnerek számára. Néhány nagy biztosítót azonban már sikerült meggyõznie a Google Compare-nek, így többek között a MetLife, illetve a Mercury Insurance biztosítókat, igaz, egyelõre az oldal nem sokat ad hozzá a meglévõ aggregátorok mûködéséhez.

Az ár-összehasonlító oldalakkal kötött partnerségnek köszönhetõen ugyanakkor egyre nagyobb mennyiségû, biztosítási szempontból fontos adathoz fér hozzá a Google, amibõl gyorsan kielemezhetõ a biztosítási tevékenység mûködése, a kockázatok természete és a különbözõ biztosítók által történõ beárazása. Miután a Google élen jár a vezetõ nélküli jármûvek fejlesztésében, amely a teljes gépjármû-biztosítási ágazatot átalakíthatja, nem kizárt, hogy a Google biztosítói babérokra is törjön, kiszolgálva ezen jármûvek speciális, inkább a jármûhöz, mint a vezetõhöz kötõdõ biztosítási igényét.

De nem minden biztosító tart a Google közeledésétõl: az USA-ban 14 társaság kötött elsõ körben partnerséget a vállalatóriással, amely rövid távon igen nagyot dobhat a cégek értékesítésén. A legnagyobb biztosítóknak azonban nem biztos, hogy elõnyére válik ez, miután a Google Compare-é lesz valószínûleg a Google találati listák elsõ néhány helye, ami általában a legnagyobb biztosítóké szokott lenni.

Az Egyesült Királyságban egyébként már elérhetõ a Google Compare szolgáltatás: 125 gépjármû-biztosítási terméket hasonlíthatnak össze a fogyasztók. A Google jutalékot szerez minden egyes online, vagy telefonon megkötött szerzõdés után.