Hogyan kötünk biztosítást? Sokan kizárólag személyesen hajlandóak
2015.03.16
Az élet számos területén, így a biztosítási szektorban is felértékelõdik az internetes ügyintézés szerepe, de az ügyfelek 50%-a továbbra is kizárólag személyesen kötné meg biztosítását . A Generali Biztosító bár nagy hangsúlyt fektet online felületei fejlesztésére, továbbra is hisz a személyes értékesítésben: országszerte már több mint 210 képviselettel büszkélkedhet, tanácsadóinak száma pedig eléri az 1800-at. Most pedig értékesítési vezetõképzõ programot indít, hogy alapos felkészítést követõen a szakma presztízsét és az ügyfelek elégedettségét növelõ, új vezetõi kört képezzen.

Az online platformoknak egyre nagyobb szerepe van a biztosítás kiválasztásban és sok esetben a biztosításkötésben is. A Generali Biztosító kutatásában1 megkérdezett 18-59 éves korosztályból tízbõl nyolcan online tájékozódnának a biztosítási csomagokról. Éppen ezért erõsíti ügyfelei és tanácsadó partnerei internetes kiszolgálását a biztosító is. Folyamatosan fejleszti weboldalát, és minden új terméke esetén, illetve a már meglévõ termékek esetén is folyamatosan alakítja ki online ajánlatkészítõ felületeit.

Azonban, bár a megkérdezettek közel 50%-a tájékozódáshoz ugyan online felületet venne igénybe, a szerzõdését mindenképpen személyesen kötné meg, 20%-uk pedig mindent személyesen intézne. A biztosítási szektorban tehát még mindig elengedhetetlen a személyes kapcsolattartás. A Generali szerint a termékek, szolgáltatások, megoldások mélyebb megértésében, a lehetõségek és kockázatok áttekintésében, illetve a legmegfelelõbb, személyre szabott biztosítási csomag kiválasztásában a tanácsadókat szinte semmi sem képes helyettesíteni.

Éppen ezért az internet kínálta megoldások egyre szélesebb körû felhasználása mellett a személyes jelenlétbõl a jövõben sem enged a társaság: a Generali Magyarország egyik legkiterjedtebb tanácsadói hálózatával rendelkezik, kötelékében több mint 1800 tanácsadó dolgozik, illetve a biztosító országszerte már több mint 210 képviseletében várja ügyfeleit. 

A Generali számára kiemelten fontos, hogy hosszú távú, kölcsönös bizalmon alapuló kapcsolatot alakítson ki ügyfeleivel, partnereivel és munkatársaival egyaránt. Ezen elv érvényesül a biztosító azon célkitûzésében, hogy az ország valamennyi járásában jelen legyen személyesen, képviseleti ponttal, és ugyanezen elv mentén indította útjára vezetõképzõ programját is.

A programmal a társaság célja, hogy a pénzügyi szektorban egy olyan felkészült középvezetõi réteget képezzen, amely képviseli és tovább építi a szakma presztízsét, maga alakítja a jövõ biztosítási ágazatát. A fiatal tehetségek és ambiciózus vállalkozók számára meghirdetett Generali Sales Manager Program középpontjában az elméleti tudás elsajátítása mellett a valós esetek feldolgozásával szerzett tapasztalat áll. A társaság a szakmai fejlõdéshez biztosítja a támogató munkahelyi környezetet és a tanulási lehetõséget is, így az alapos felkészítés után, a cég új vezetõi alkalmazkodva a változó igényekhez, növelhetik az ügyfelek elégedettségét.

A program egy éves, a résztvevõk pedig a magas színvonalú képzés mellett anyagi támogatásban is részesülnek.