A nagy tömegeket érintõ, hagyományos biztosításokon a biztosítóknak az árverseny miatt már alig van nyereségük. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint a kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosításoknál a 74 százalékot is meghaladja a kárhányad, vannak azonban olyan szegmensek, például a szállítmány-, a kezesség-, a jogvédelem vagy az asszisztencia, ahol a befizetett díjak ötödét vagy még kevesebbet fordítottak a biztosítók kárkifizetésre. „A CIG Pannónia EMABIT réspiaci termékei olyan területekre fókuszálnak, amelyeknél önmagukban kedvezõ a kárhányad” – nyilatkozta a lapnak Busa Zoltán vezérigazgató.
A biztosítók az utóbbi idõben számos különleges termékkel rukkoltak elõ. A CIG Pannónia EMABIT egyebek között kezesi biztosítást, ötéves korig az autókra eredeti vételárbiztosítást és kiterjesztett gépjármû-garanciát kínál. Az Aegonnál köthetõ biztosítás kisállatokra, kerékpárra, sífelszerelésre és a kertre is, a szolgáltatásokat az interneten értékesítik. A termékeket az Aegon ezres nagyságrendben értékesíti, az éves díjuk 5-15 ezer forint, a kárkifizetésekrõl azonban csak annyit nyilatkozott Marosvölgyi Péter, az Aegondirekt.hu igazgatója, hogy változó, mennyi nyereség van egy-egy biztosítástípuson.
Az asszisztencia az egyik legnyereségesebb az MNB adatai szerint, tavaly mindössze 13 százalék volt a kárhányada. Az Allianz is hisz benne, tavaly õsszel vezetett be új csomagokat. Váratlan baj esetén a biztosítottak segítséget kapnak, például keres nekik a biztosító lakatost, ha beletört a kulcs a zárba, vagy betegség esetén megszervezi a bevásárlást, sõt akár a kutyasétáltatást is. A bevezetés mellett azért döntöttek, mert úgy látják, nõ az igény a kényelmi szolgáltatásokra, a díjak pedig alacsonyak, havonta néhány száz forinttól indulnak.
A Groupama Garanciánál lakásbiztosítás mellé kínálnak sokféle kiegészítõt, lehet kötni biztosítást a kisállatok mellett a garázsban tartott jármûre is, emellett van cascójuk kerékpárra, mopedre, sõt még kerekesszékre is. A szolgáltatásokból „jelentõs” mennyiséget el tudnak adni, a kárhányad nem lépi túl a tervezett mértéket.
Az elmúlt évek egyik legnagyobb karriert befutott új biztosítása a kiterjesztett garancia. Az eladott szórakoztató elektronikai berendezések felére ajánlanak ma már a kereskedõk ilyet, de látunk még további mozgásteret – nyilatkozta a lapnak Maják Viktor, az Union kommunikációs igazgatója. Az Union 2011 óta van jelen a piacon, havonta 10 ezer biztosítást adnak el. Vannak persze versenytársaik, jelentõs szereplõ a piacon a Cardif is.