A Capco Insurance Survey 2021 online felmérése szerint az emberek hajlandóak megosztani személyes adataikat a biztosítókkal. A kutatást április és május között végezték, melyben világszerte közel 14 000 ember vett részt, 14 országból, többek között az Egyesült Királyságból, az Egyesült Államokból, Németországból, Ausztriából, Svájcból és Belgiumból.
Globálisan a válaszadók 72%-a mondta, hogy hajlandó megosztani személyes adatait a biztosítójával alacsonyabb biztosítási díj reményében. A nemek szerinti bontást tekintve a nőknek csak 68%-a, a férfiaknak pedig 75%-a nyilatkozott ugyanígy. Világszerte 10-ből 6 megkérdezett biztosított jobb online biztosítási élményt szeretne. A megkérdezett fogyasztók 37%-a ugyanakkor nem érzi magát kellően tájékozottnak a biztosításokkal és a ma elérhető termékekkel kapcsolatban.
A felmérésből kiderül az is, hogy milyen biztosításokat kötöttek a legtöbben globálisan az elmúlt egy évben. Az első helyen 41%-kal a gépjárműbiztosítás áll, ezt követi az egészségbiztosítás (36%) és az életbiztosítás (29%). Arra a kérdésre, hogy jellemzően hol keresnek biztosítási termékeket, ugyanannyian nevezték meg a biztosításközvetítőket, mint közvetlenül a biztosítókat (38-38%), amit az ár összehasonlító oldalak (32%) követtek. A biztosítás megkötésekor a legfontosabb döntési tényezőnek az „ár -érték arány” (30%) bizonyult függetlenül az életkortól, a nemtől és az iskolai végzettségtől. Ezt követi a válaszadók 19%-ánál az ajánlat személyes igényeknek való megfelelősége és a márkába vetett bizalom (18%).
Ami az egyes európai országok válaszait illeti, a belgák 40%-a a bankján keresztül köt biztosítást, ami a pénzügyi szolgáltatási partnerségek értékét mutatja. Biztosítások megkötésekor az ár-érték arány 37%-kal a legfontosabb a belga résztvevők többsége számára. Németországban a válaszadók 40%-a szeretne jobb online biztosítási élményt, a 25-34 évesek körében ugyanez az igény 53%. 63% jól informáltnak érzi magát a ma elérhető biztosítási termékek kínálatával kapcsolatban. A COVID után azonban csak a megkérdezettek 48%-a érzi azt, hogy a biztosítási termékek megfelelő mértékű védelmet nyújtanak, 20% szerint ez nincs így. A svájci válaszadók csaknem kétharmada (63%) fontolóra venné a személyes adatok megosztásának egy formáját személyre szabott információkért és díjakért cserébe. Míg a résztvevő országok többségében közvetlenül a biztosítónál keresik a biztosítási termékeket, addig az Egyesült Királyságban a válaszadók 62%-a ár-összehasonlító oldalon keresztül teszi ugyanezt.
Ernst Renner, a Capco partnere és az amerikai biztosítási terület vezetője nyilatkozatában elmondta: "A digitalizáció ereje megnövelte az azonnaliság iránti igényt. A fogyasztók nem akarnak információkat benyújtani és várni a döntésre, azonnal választ várnak, ezért az online rendszereket és a call center operátorokat az azonnali válaszadáshoz szükséges információkkal kell ellátni. Bár a világjárvány sok biztosítót arra késztetett, hogy előrelépéseket tegyen az ügyfelekkel való digitális kapcsolattartás terén, a kutatásunk azt mutatja, hogy még mindig rengeteg a tennivaló."