Már öt termék esetében tud az ügyfél az adatai újbóli megadása nélkül, akár azonnal szerződést kötni az adott biztosító honlapjára átnavigálva, miközben a piacon lévő valamennyi Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítási (MFO) termék összehasonlítható a jegybank online kalkulátorában. A közeljövőben várhatóan további két, MFO-t kínáló biztosító esetében válik elérhetővé ez az egy lépésbeni online kötési lehetőség.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) idén márciusban indította el a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítási (MFO) termékek közötti választás megkönnyítése érdekében összehasonlító oldalát, amelyet indulása óta már 13 ezer alkalommal látogattak meg az érdeklődők.
Augusztusban az oldal új, kényelmi funkcióval bővült, mostanra pedig immár az összehasonlítható hét MFO termékből öt esetében van lehetőség arra, hogy az ügyfelek a kiválasztott termék megkötését a biztosító online felületére átnavigálva a már megadott adatok ismételt rögzítése nélkül kezdeményezhessék. Az összehasonlító oldalon az online kötés funkció bővítése folyamatos, így a közeljövőben várhatóan még további két MFO-termék esetében lesz elérhető.
Az ügyfeleknek a meglévő lakásbiztosítási terméküket érdemes az évforduló előtt legalább két hónappal áttekinteniük, valamint friss kalkulációt végezni az egyéni igényeik alapján. Igényük esetén meglévő szerződéseiket – a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításhoz hasonlóan – 30 nappal az évforduló előtt tudják felmondani, illetve az adott biztosítón belül évfordulótól függetlenül tudnak MFO-termékre váltani.
A fogyasztóbarát otthonbiztosítások kedvező díjért az eddiginél magasabb szintű szolgáltatást nyújtanak az ügyfeleknek, fölösleges többletszolgáltatások- és kiadások nélkül, egyszerűen összehasonlítható módon, miközben a biztosítási szerződés egésze alatt ügyfélbarát kiszolgálást garantálnak. A termékről további részletes információ a jegybank honlapjának MFO aloldalán érhető el.
Az MFO-kalkulátor mostani fejlesztése is illeszkedik ahhoz a jegybanki elváráshoz, hogy a biztosítókkal való kommunikáció, a kárbejelentés és a kárrendezés teljes folyamata digitálisan is legyen elvégezhető az ügyfeleknek.