Az ügyfélhívások negyede nem jut el a biztosítókhoz
2015.04.02
Az Y-generáció tagjai valamint az alacsonyabb jövedelmû emberek a leginkább fogékonyak a mobilhirdetéseken keresztüli közvetlen telefonhívások iránt, azonban a biztosítók körében igen sok ilyen hívás visszapattan – derül ki egy friss amerikai felmérésbõl.

A biztosítók irányába történõ híváskezdeményezések mintegy negyede sikertelenül végzõdik, két perc hosszúságú átlagos várakozási idõ után – derül ki a mobilhirdetési technológiával foglalkozó cég, a Marchex Institute jelentésébõl, amely a pénzügyi szolgáltatók mobilhirdetési tevékenységét elemzi.

A jelentés azokat a telefonhívásokat vizsgálta, melyeket fogyasztók kezdeményeznek pénzügyi szolgáltatók és biztosítótársaságok felé, méghozzá click-to-call hirdetésekbõl, továbbá a fogyasztók vásárlási szándékát is elemezte, a beszélgetés hossza és a konverziós arányok alapján.

A felmérés szerint a biztosításközvetítõ ügynökök és alkuszok jobb munkát végeznek a hívások lefolytatásában: a híváskezdeményezések mindössze 20%-a hiúsul meg esetükben, és hatod annyi ideig várakoztatják a telefonálókat.

A vizsgálatban résztvevõ 18 vállalkozás közül 14 biztosítótársaság volt, 10 szerepel a Fortune 100-as listáján, 3 pedig a Fortune 500-as listáján. A jelentés mintegy 1,8 millió ügyfélhívást vizsgált meg, akik mobilkeresést, vagy bankok, biztosítók mobilhirdetéseire kattintást követõen kezdeményeztek telefonhívást.

Az adatok alapján a Marchex megállapította, hogy a pénzügyi szolgáltatások és a biztosítások esetében is megfigyelhetõ az a trend, hogy a fogyasztók egyre inkább mobiljukon keresnek rá egy-egy szolgáltatóra, vagy szolgáltatásra, és a keresés eredménye alapján kezdeményeznek hívást, vagy keresik fel személyesen a szolgáltatót.

Az Y-generáció tagjai igen nagy szerepet játszanak abban, hogy a mobilkeresésen alapuló offline vásárlások aránya várhatóan jelentõsen megemelkedik, akár hússzorosan meghaladva a mobilvásárlások összértékét ezekben a szolgáltatásfajtákban.

A jelentésbõl az is kiderül, hogy a biztosítók hirdetései különösen hatékonyak az X és Y generáció elérésében, de az alacsony és közepes jövedelmû fogyasztókat is könnyebb elérni ezzel a hirdetéstípussal, ami nem meglepõ, hiszen jellemzõen a fiatalabb generáció, karrierje elején kevésbé tehetõs.

Az egyéb pénzügyi szolgáltató cégek mobil reklámjai szintén a fiatalabb, azonban az átlagnál tehetõsebb fogyasztók körében a leghatékonyabbak. A biztosítókat tárcsázók körében alacsonyabb az ingatlantulajdonnal rendelkezõk aránya, míg a pénzügy szolgáltatók felhívóinál az átlagnak megfelelõ. A két perces, vagy annál hosszabb hívást folytatók mintegy 56%-a jellemzõen új ügyfél.

A Marchex szerint a mobilhirdetések abszolút szükségszerûek a fiatalabb fogyasztók eléréséhez, amihez a click-to-call hirdetések, illetve az ezekhez szükséges elemzési technológiák is elengedhetetlenek, hogy a biztosítók tudják, honnan érkezik be hozzájuk a legtöbb hívás, e nélkül ugyanis vakon hirdetnek. Szintén nagyon fontos a hívásokhoz kapcsolódó ügyfélélmény is, hogy ne kelljen sokat várniuk hívásuk megválaszolására, hiszen abban az esetben is teljesen felesleges ilyen típusú hirdetésekre költeni.