A több mint 200 fõ részvételével lezajlott Biztosítás 2015 konferencia gépi közönségszavazásán kiderült, hogy a biztosítási szakma csaknem kétharmada úgy érzi, nem szeretik a biztosítókat Magyarországon.
A brókerbotrány a bizalmi viszonyok átrendezõdésén keresztül a biztosítókat is húsbavágóan érintheti. A közönség szerint elsõsorban a külföldi tulajdonú pénzügyi szolgáltatók (bankok, biztosítók, alapkezelõk) nyernek az egésszel, de az állampapírok népszerûsége is tovább növekedhet.
A biztosítási piac slágerterméke a nyugdíjbiztosítás, amelyre tavaly év eleje óta az éves díj 20 százalékára rúgó adójóváírást fizet az állam. A biztosítási szakma mintegy 60%-a szerint fontos termékrõl van szó, azonban "nem váltotta meg" a piacot. Egyértelmûen a biztosítási piac motorja viszont a hallgatóság 24%-a szerint.
A biztosítási díjbevétel várható idei alakulásáról tartott konferenciaszavazáson a többség arra voksolt, hogy 5%-nál kisebb mértékben nõhetnek a díjbevételek, mindössze 22% volt ennél optimistább.
Az alacsony hozamkörnyezet kapcsán feltett kérdésre meglehetõsen vegyes válasz érkezett: a többség szerint a rendszeres díjas vegyes életbiztosításoknak kedvez leginkább, az egyszeri díjas vegyes életbiztosításoknak pedig a legkevésbé.
Sok a vita arról, miért döntenek egy adott életbiztosítás mellett az ügyfelek. A biztosítási konferencia közönsége szerint az értékesítõ személyes meggyõzõ képessége a legerõteljesebb tényezõ az ügyfelek döntéshozatalakor. Nem sokkal marad le azonban a minél magasabb hozam a választáskor, és sokaknak lehet fontos egy biztonságosan elérhetõ hozamszint is.
Forró téma volt a konferencián az is, hogy áll a biztosítási piac a technikai innovációkhoz. A közönségszavazásból kiderült, hogy a biztosítók elsõsorban a jogszabályi változások lekövetésére költenek legtöbbet, ha informatikáról van szó.